قدردانی نماینده سازمان ملل در افغانستان از نقش مثبت ایران در حل مسائل افغانستان

به گزارش وبلاگ آپلود، نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد در افغانستان در ملاقات با وزیر امور خارجه کشورمان از نقش مثبت جمهوری اسلامی ایران در یاری به حل مسائل افغانستان قدردانی کرد.

قدردانی نماینده سازمان ملل در افغانستان از نقش مثبت ایران در حل مسائل افغانستان

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ آپلود، تادامیچی یاماموتو نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در افغانستان روز دوشنبه در تهران با محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران ملاقات و تبادل نظر کرد.

در این ملاقات تادامیچی یاماموتو نماینده ویژه دبیر کل سازمان ملل در افغانستان آخرین تحولات داخلی افغانستان را تشریح و با اشاره به حمایت جمهوری اسلامی ایران از مردم و دولت افغانستان در طول سالهای جنگ در آن کشور ، از نقش مثبت کشورمان در یاری به حل مسائل افغانستان قدردانی کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان نیز در ارتباط با نتایج انتخابات ریاست جمهوری افغانستان، لزوم حفاظت از آراء مردم افغانستان و پیگیری این فرایند تا به نتیجه رسیدن و اعلام نتایج نهایی با رعایت سلامت و شفافیت را مورد تاکید قرار داد و ابراز امیدواری نمود دولت جدید افغانستان هر چه زودتر بتواند کار خود را آغاز کند.

ظریف همچنین حمایت کشورمان از فرایند صلح با مالکیت و راهنمایی دولت افغانستان تا رسیدن به توافقی بین الافغانی با مشارکت تمام گروههای افغانستان از جمله طالبان را اعلام کرد و با تصریح بر بی اعتمادی به طرحهایی که از سوی آمریکا مطرح می گردد، بر لزوم ایفای نقش پر رنگ تر سازمان ملل برای تسهیل مذاکرات صلح تاکید نمود.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "قدردانی نماینده سازمان ملل در افغانستان از نقش مثبت ایران در حل مسائل افغانستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قدردانی نماینده سازمان ملل در افغانستان از نقش مثبت ایران در حل مسائل افغانستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید