شهروند فرانسوی الأصل پس از ترک انگلیس: موش آزمایشگاهی جانسون نمی شوم

به گزارش وبلاگ آپلود، یک شهروند فرانسوی الأصل که سه سال اخیر را در لندن زندگی کرده بود پس از ترک انگلیس به خاطر نگرانی از ابتلا به ویروس کرونا گفت، نمی خواهد موش آزمایشگاهی نخست وزیر این کشور شود.

شهروند فرانسوی الأصل پس از ترک انگلیس: موش آزمایشگاهی جانسون نمی شوم

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ آپلود، یک شهروند فرانسوی الأصل، پس از ترک لندنT سیاست های دولت انگلیس در قبال مبارزه با ویروس کرونا را به انتقاد گرفت.

جونایل پیلورگت که به مدت سه سال در لندن مشغول به کار بوده، پس از ترک انگلیس به روزنامه ایندیپندنت گفت، بوریس جانسون نخست وزیر این کشور همانند ناخدای کشتی تایتانیک است.

پیلورگت که به تازگی درمان سرطان را پشت سر گذاشته است گفت، راهبرد ایمنی جمعی دولت انگلیس برای مقابله با ویروس کرونا ممکن بود زندگی او را به خطر اندازد.

او گفت بابت این که در انگلیس به ویروس کرونا مبتلا شود و در یکی از بیمارستان های طرف قرارداد خدمات ملی سلامت بستری شود بسیار نگران بوده است.

پیلورگت که پس از تحت درمان قرار دریافت به خاطر سرطان خون، با ضعف سیستم ایمنی روبرو است گفت، اگر به ویروس کرونا مبتلا شود هیچ شانسی ندارد و نمی خواهد موش آزمایشگاهی بوریس جانسون باشد. وی اوضاع فرانسه را بسیار بهتر انگلیس توصیف کرد.

هفته گذشته پاتریک والانس مشاور ارشد علوم در دولت انگلیس گفته بود رویکرد ایمنی جمعی می تواند در مبارزه با ویروس کرونا مؤثر واقع شود.

این رویکرد که بر قرار دادن جامعه در معرض ویروس برای اکتساب ایمنی فردی تأکید دارد، نقدها بسیار زیادی را به دنبال داشت؛ تا آنجا که سازمان بهداشت جهانی نیز در مورد آن توضیح خواست.

در نهایت مت هنکاک وزیر بهداشت انگلیس در مقاله خود، اعمال روش های ایمنی جمعی در این کشور را رد کرد و گفت چنین رویکردی فقط یک مفهوم علمی است و نه یک راهبرد یا هدف.

علاوه بر این، عملکرد کلی دولت انگلیس در مقابله با گسترش ویروس کرونا در این کشور نقدها زیادی را به همراه داشته است. بسیاری معتقدند دولت با به هدر دادن فرصت طلایی روزهای آغازین شیوع این بیماری، به آن اجازه گسترش داده است. همچنین عدم تعطیلی مدارس در انگلیس نیز موجی از انتقاد و نگرانی را در خانواده های انگلیسی به دنبال داشته است.

ق

منبع: خبرگزاری فارس

به "شهروند فرانسوی الأصل پس از ترک انگلیس: موش آزمایشگاهی جانسون نمی شوم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شهروند فرانسوی الأصل پس از ترک انگلیس: موش آزمایشگاهی جانسون نمی شوم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید