سال آینده 152 میلیون جلد کتاب درسی چاپ خواهد شد

به گزارش وبلاگ آپلود، رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزش و پرورش گفت: 98درصد از ثبت نام کنندگان کتاب درسی دریافت نموده اند.

سال آینده 152 میلیون جلد کتاب درسی چاپ خواهد شد

لطیفی رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزش و پرورش گفت: فرایند چاپ کتاب طولانی است و ما چاپ کتاب را از سال گذشته آغاز کردیم.

او اضافه نمود: 98درصد از ثبت نام نمایندگان کتاب دریافت نموده اند و تنها 2 درصد دانش آموزان کتاب دریافت ننموده اند، علت این موضوع عدم ثبت نام آنها در سامانه است. البته موارد دیگری هم موجود است که باید پیگیری شوند.سامانه ما بسیار دقیق است وتوسط شرکت های دانش بنیان طراحی شده است.

رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزش و پرورش ادامه داد: اگر دانش آموزان به موقع ثبت نام شوند کمبودی نخواهیم داشت.سال جاری 150میلیون کتاب چاپ شده است.

لطیفی با اشاره به این که ماندگاری کتاب باید 5تا10سال باشد اما محتوا باید تغییر کند گفت: ما 200 تا300نوع کتاب داریم که باید تغییر نمایند و اصلاح شوند، کتاب های درسی و عناوین باید تغییر کند و از سال 1403 شاهد تغییرات خواهیم بود.متاسفانه دولت از ما حمایت نمی کند و ما مجبوریم قیمت کتاب ها را افزایش دهیم.

وی گفت: استاندار کیفت و بهداشت کتاب یک ساله است.برای سبک شدن کتاب برنامه هایی داریم و حجم کتاب نیز با کاهش عناوین کمتر خواهد شد البته باید از دروسی همانند سواد رسانه ای بیشتر استفاده کنیم.

وی بیان نمود: در سال های اخیر مقوا و کاغذ را به کشور وارد می کردیم اما سال جاری مقوا 100 درصد به صورت داخلی فراوری شده است.در سال آینده 152میلیون جلد چاپ می گردد.

وبلاگ آپلود علمی پزشکی آموزش و پرورش

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "سال آینده 152 میلیون جلد کتاب درسی چاپ خواهد شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سال آینده 152 میلیون جلد کتاب درسی چاپ خواهد شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید