ساخت مسکن موجب رونق در بیش از 100 کسب و کار می گردد

به گزارش وبلاگ آپلود، خبرنگاران/چهارمحال و بختیاری استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: رونق در ساخت و ساز مسکن علاوه بر حل مشکل تامین مسکن می تواند نزدیک به 100 کسب و کار و صنعت را رونق دهد و موجب ایجاد اشتغال در این حوزه نیز گردد، بنابراین باید هرچه سریعتر فرآیند احداث مسکن در منطقه ها مختلف استان دنبال گردد تا بتوانیم اعتبارات تخصیص یافته را جذب کنیم.

ساخت مسکن موجب رونق در بیش از 100 کسب و کار می گردد

غلامعلی حیدری دوم دی ماه در شورای اداری چهارمحال و بختیاری با اشاره به شاخص های توسعه در شهرستان های محروم، اظهار کرد: باید چالش ها و موانع توسعه در منطقه ها محروم شناسایی گردد، قطعا نیروی انسانی جهادی و توانمند می تواند با اقدام، تحرک و تفکر معجزه کند.

استاندار چهارمحال و بختیاری با اشاره به اهمیت توسعه کریدورهای ارتباطی در استان، اضافه کرد: محور لردگان به ایذه یکی از محورهای مواصلاتی دارای اولویت در استان محسوب می گردد، تکمیل و بهره برداری از این محور بزرگترین خدمت به مردم استان و شهرستان لردگان است و می تواند موجب ایجاد رونق گردد.

وی معضل تامین آب شرب، صنعت و کشاورزی را از دیگر مسائل موجود در چهارمحال و بختیاری مطرح نمود و گفت: تامین آب شرب پایدار یکی از موضوعاتی است که باید مورد توجه قرار بگیرد تا بتوانیم در راستای توسعه استان و شهرستان ها گام برداریم.

حیدری در ادامه با اشاره به طرح احداث سالانه یک میلیون مسکن در کشور، تاکید نمود: رونق در ساخت و ساز مسکن علاوه بر حل مشکل تامین مسکن می تواند نزدیک به 100 کسب و کار و صنعت را رونق دهد و موجب ایجاد اشتغال در این حوزه نیز گردد، بنابراین باید هرچه سریعتر فرآیند احداث مسکن در منطقه ها مختلف استان دنبال گردد تا بتوانیم اعتبارات تخصیص یافته را جذب کنیم.

استاندار چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه اجرای برنامه سال 1400 به کندی در حال اجرا است، یادآور شد: بعضی از فرمانداران و مدیران شهرستانی از برش استانی برنامه های ادارات کل اطلاع کافی ندارند، بنابراین مدیران مربوطه و سازمان برنامه و بودجه باید برش شهرستانی برنامه های هر دستگاه را به صورت جداگانه برای فرماندار و مدیر متناظر در شهرستان ارسال تا فرماندار در شورای اداری فرایند پیشرفت فیزیکی طرح ها و جذب اعتبارات را دنبال کند.

وی با تاکید بر اینکه نباید اجازه دهیم اعتبارات اختصاص یافته به طرح ها و پروژه ها برگشت بخورد، توضیح داد: مدیران باید در مقابل کم کاری جوابگو باشند، تا خاتمه سال فرصت زیادی باقی نمانده است و باید فرایند جذب اعتبارات با جدیت دنبال گردد.

حیدری در مورد پرداخت تسهیلات اشتغالزایی به متقاضیان در شهرها و روستاها، شرح داد: نباید اجازه دهیم اعتبار مربوط به این حوزه برگشت بخورد، دهیاران و بخشداران می توانند با اطلاع رسانی دقیق به مردم جذب اعتبارات را تسهیل نمایند.

استاندار چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه 80 درصد مساحت شهرستان لردگان را جنگل تشکیل می دهند، اعلام کرد: این یک موهب الهی است، بنابراین بحث جنگل کاری و آبخیزداری باید مورد توجه قرار بگیرد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "ساخت مسکن موجب رونق در بیش از 100 کسب و کار می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ساخت مسکن موجب رونق در بیش از 100 کسب و کار می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید