زارع: ماندگاری نام کشتی و پهلوانی مدیون تختی است

به گزارش وبلاگ آپلود، امیر حسین زارع دارنده مدال برنز المپیک توکیو و طلای مسابقات دنیای نروژ در وزن 125 کیلوگرم کشتی آزاد با اشاره به اینکه تختی الگوی خوبی برای تمامی ورزشکاران و مردم ایران است گفت: دنیا پهلوان تختی الگوی بسیار مناسبی نه تنها برای همه ورزشکاران ایران، بلکه برای همه مردم ایران است. وی اسطوره ای بود که بعد از این مدت که از درگذشتش نامشان ورد زبان همه مردم است. ما جوانان که در میادین بین المللی فعالیت می کنیم باید از راه روش او پیروی و الگوبرداری کنیم تا همه دنیایان بدانند که ما از آقا تختی این موارد را یاد گرفته ایم.

زارع: ماندگاری نام کشتی و پهلوانی مدیون تختی است

دارنده مدال طلای رقابت های دنیای نروژ توضیح داد: کشتی ورزشی است که روح پهلوانی و معرفت در این ورزش زیاد است. ورزشکاران شاید بتوانند به قهرمانی و مدال برسند اما شاید بعد از دوران قهرمانی، نامی از آنها نماند و به نظر من هیچ بردی نداشته است. پس باید با یاد خدا و ائمه اطهار و الگوبرداری از افرادی مثل دنیا پهلوان تختی در عرصه ورزش حضور داشته باشیم.

زارع در انتها گفت: اگر دنیا پهلوان تختی امروز بین ما بود، بیشتر با وی اُخت می گرفتم و مسائلی را از وی یاد می گرفتم که در آینده به دردم بخورد. مطمئناً از وی تشکر می کردم که اگر ورزش کشتی را امروز به نام نیک و منش پهلوانی می شناسند، فقط به خاطر نام اوست.

به گزارش وبلاگ آپلود، مراسم گرامیداشت پنجاه و چهارمین سالگرد درگذشت دنیا پهلوان غلامرضا تختی امروز آدینه 17 دی ماه در ابن بابویه شهر ری برگزار می گردد.

منبع: خبرگزاری مهر

به "زارع: ماندگاری نام کشتی و پهلوانی مدیون تختی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زارع: ماندگاری نام کشتی و پهلوانی مدیون تختی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید