ریابکوف: مسکو از واشنگتن می خواهد پیشنهاد تضمین های امنیتی را جدی بگیرد

به گزارش وبلاگ آپلود، معاون وزیر خارجه روسیه امروز (آدینه) گفت، مسکو از آمریکا می خواهد تا پیشنهادهای مربوط به تضمین های امنیتی را جدی بگیرد.

ریابکوف: مسکو از واشنگتن می خواهد پیشنهاد تضمین های امنیتی را جدی بگیرد

به گزارش وبلاگ آپلود، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، سرگئی ریابکوف، معاون وزیر خارجه روسیه در یک نشست خبری گفت: ما از طرف آمریکایی می خواهیم تا ابتکارعمل روسیه را درباره تضمین های امنیتی جدی بگیرد چرا که اوضاع بین المللی بسیار متشنج است.

این دیپلمات روس بعلاوه اضافه کرد: این پیشنهادها باید به عنوان یک بسته و نه بصورت جداگانه مورد آنالیز قرار گیرند.

این مقام مسئول روس بعلاوه گفت، روسیه حتی همین فردا هم آماده شروع گفتگوها با آمریکا درباره تضمین های امنیتی است و ژنو به عنوان میزبان گفتگوها پیشنهاد شده است.

ریابکوف بعلاوه ادامه داد: ما آماده ایم تا همین فردا 18 دسامبر گفتگوها را با آمریکا در یک کشور ثالث شروع کنیم. ژنو قبلا به آمریکایی ها پیشنهاد شده تا این مذاکرات مهم را بر اساس آن دو سند پیش نویسی که شما دارید و ما انتظار داریم که به نقطه عطفی برسد، شروع گردد. ما از آمریکا و ناتو می خواهیم تا نمایندگانی را برای گفتگوها در نظر بگیرند چون روسیه قبلا تیم مذاکره کننده خود را تشکیل داده است.

معاون وزیر خارجه روسیه بعلاوه گفت: روسیه هیچ تغییری در مواضع ناتو و آمریکا پس از پیشنهادهای دریافتی مربوط به تضمین های امنیتی ندیده است. تا اینجا همچنان همان استدلال و موضعی است که سال هاست می شنویم. این موضع کمکی نمی کند، چون ما یک چیز را ارائه می دهیم و اولتیماتوم ها خطاب به ما می گردد، در حالیکه فعالیت های خطرناک زیر پوشش این اولتیماتوم ها ادامه دارد که مستقیما منافع امنیتی ما را تحت تاثیر قرار می دهد. روسیه پیشنهاد تضمین های امنیتی خود به ایالات متحده و ناتو را غیرقابل قبول نمی داند.

ریابکوف بعلاوه گفت، همکاری چین و روسیه نباید به پیشنهادهای امنیتی مسکو به ناتو و آمریکا مرتبط گردد.

وی ادامه داد: من این دو را به یکدیگر مرتبط نمی دانم. ما روابط بسیار ویژه و محبت آمیز ای با چین داریم. من هیچ مسئله ای در روابط ما با چین نمی بینم که باعث ناراحتی کسی گردد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "ریابکوف: مسکو از واشنگتن می خواهد پیشنهاد تضمین های امنیتی را جدی بگیرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ریابکوف: مسکو از واشنگتن می خواهد پیشنهاد تضمین های امنیتی را جدی بگیرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید