تهدیدات جدید Nord Stream-2 برای آلمان

به گزارش وبلاگ آپلود، روزنامه آلمانی Handelsblatt می نویسد که راه اندازی خط لوله گاز Nord Stream 2 و توقف حمل و نقل گاز به وسیله اوکراین می تواند به روابط بین روسیه و کشورهای اروپایی آسیب برساند.

تهدیدات جدید Nord Stream-2 برای آلمان

به گزارش خبرنگار گروه بین الملل وبلاگ آپلود، به نقل از وستنیک قفقاز، پس از مصاحبه اخیر با وزیر انرژی روسیه الکساندر نوواک، در آن او دوباره قصد مسکو را برای حفظ حمل و نقل گاز به وسیله اوکراین اعلام نمود، اما تصدیق کرد که کی یف احتیاج به مدرن سازی سیستم حمل و نقل گازی خود دارد. با توجه به صحبت های وزیر روسی، این روزنامه مصاحبه ای با تعدادی از سیاستمداران آلمانی در خصوص شک در امکان ادامه ترانزیت گاز به وسیله اوکراین انجام داد.

روزنامه Handelsblatt به نقل از سخنان معاون ریاست فراکسیون آلمانی CDU ، CSU یوهان وادفول می گوید که روسیه روی از دست دادن اعتماد آلمان ریسک می نماید: اگر بیانیه نوواک واقعا حرف آخر باشد، آلمان می تواند با بحران اعتماد روبرو گردد، اما در خصوص Nord Stream-2 می توان گفت که به قول روسیه نمی توان اعتماد کرد .

در واکنش به بیانیه نوواک، ربکا هارمس، معاون مجلس اروپا از حزب سبز، پیشنهاد از سرگیری مذاکرات در خصوص پروژه خط لوله گاز آلمان و روسیه و همچنین منافع انرژی اروپا کرد. وی در مصاحبه با روزنامه اضافه کرد که Nord Stream-2 ظاهرا در جهت منافع اروپا نبوده، و موضع وزیر انرژی روسیه را قابل پیش بینی بیان نمود.

با توجه به این اظهارات، جالب توجه است که آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان، بارها اعلام نموده است: برلین پروژه Nord Stream-2 را به عنوان یک پروژه تجاری بازنگری می نماید، اما در عین حال او بر روی پیاده سازی آن همراه با حفظ حمل و نقل گاز روسیه به وسیله اوکراین تاکید می نماید، و وزیر خارجه آلمان، هایکو ماس گفت که این یک پروژه تجاری است و اگر آلمان و یا دیگر شرکت های اروپایی حاضر به شرکت در آن نباشند هیچ کشوری از آن بهره مند نخواهند شد.

طرف روسی نیز بارها اعلام نموده است که پروژه Nord Stream-2 به طور کامل تجاری و رقابتی است و تاکید نموده است که این امر به معنای سرانجام دادن انتقال گاز روسیه به وسیله اوکراین به اتحادیه اروپا نیست.

پیش از این وستنیک قفقاز نوشته بود که اکثریت جمعیت آلمانی ها هوادار راه اندازی خط لوله گاز Nord Stream-2 بودند: Hannoversche Allgemeine تایید نموده بود که طبق نظرسنجی که توسط YouGov، یک موسسه نظرسنجی عمومی انجام شد، نشان می داد که 56 درصد از این پروژه حمایت نموده اند.

تنها 16 درصد از پاسخ دهندگان نظرات خود را علیه آن بیان نموده بودند. 27٪ دیگر از پاسخگویی خودداری نموده بودند.

گفتنی است، پروژه Nord Stream-2 شامل ساخت دو خط لوله گاز با ظرفیت بالغ بر 55 میلیارد متر مکعب گاز در سال از ساحل روسیه به وسیله دریای بالتیک به آلمان است. خط لوله در اواخر سال 2019 در کنار جریان Nord Stream ساخته خواهد شد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "تهدیدات جدید Nord Stream-2 برای آلمان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تهدیدات جدید Nord Stream-2 برای آلمان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید