تنهایی و افسردگی؛ از عوارض ازدواج سفید

به گزارش وبلاگ آپلود، رئیس انجمن آسیب شناسی اجتماعی ایران با انتقاد از ازدواج سفید گفت: ازدواج سفید نیازهایی را از افراد رفع می نماید اما بدون تعهد و اینجا آسیب جدی که به فرد وارد می گردد حاکی از تنهایی مطلق، افسردگی و اضطرابی است که گریبانگیر او خواهد شد.

تنهایی و افسردگی؛ از عوارض ازدواج سفید

به گزارش وبلاگ آپلود، کوروش محمدی در یک برنامه رادیویی با بیان اینکه تغییرات در ساختارهای اجتماعی جامعه آثاری از جمله تجرد قطعی در سبک زندگی و رفتارها و روینمودهای افراد ایجاد نموده است، اضافه نمود: این مساله می تواند شیوه جدیدی از سبک زندگی در جامعه تلقی گردد. همه این تغییرات در صندلی خود می توانند تغییر محسوب شوند اما این عوارض و عواقب آن هاست که آسیب به حساب می آید.

وی با انتقاد از بی توجهی و غفلت از مبحث خانواده و ارتباطات جوانان با جنس مخالف طی سالیان اخیر اظهار کرد: امروز با رشد فزاینده ای در حوزه تجرد قطعی مواجهیم و این محصول بد همین غفلت و بی توجهی ها است. نهادینه شدن معضلاتی در راستا زندگی جوانان مانند بیکاری، تغییر روینمودها و تجمل گرایی، گرانی و تورم و سوء مدیریت در ارتباطات مسائل زیادی را به ویژه در ازدواج جوانان ایجاد نموده است.

محمدی با اشاره به توصیه اکید دین اسلام به تکریم فرزندان، توضیح داد: گاهی از همان ابتدا فرزند خود را به عنوان کالا و ابزار می بینیم و به همین دلیل برای او تصمیم می گیریم و به او اجازه مشارکت در امور را نمی دهیم.

وی با انتقاد از بی توجهی آموزش و پرورش به کارآمدی و مهارت دانش آموزان نیز ادامه داد: امروز یک تعلیم و تربیت ناکارآمد در جامعه وجود دارد که صرفاً دانش آموزان را در رقابت تحصیلی و پر از استرس قرار می دهد و عملاً برای تربیت یک نسل و نسل های آینده برنامه ای نداریم.

رئیس انجمن آسیب شناسی اجتماعی ایران با بیان اینکه سن ازدواج در حال افزایش است گفت: امروز ازدواج سفید در حال اجرا است و این امر ارتباطات نامتعارف و خطرناکی را میان جوانان ایجاد نموده است. دلیل این پدیده این است که خانواده و نظام تربیتی نتوانسته اند احتیاج ارتباطی و مهارتی فرزند را به درستی تعریف نمایند و در نهایت این ارتباطات خطرناک جایگزین آن می گردد.

به اعتقاد محمدی، در گذشته بعضی افراد به صورت افراطی به ازدواج فرزندان 15 تا 20 ساله تأکید می کردند و معتقدند که اگر در این سن ازدواج ننمایند به اصطلاح ترشیده می شوند، یعنی فرزندان قبل از رسیدن به سن رسش وادار به ازدواج می شدند و زندگی های ناموفقی هم تشکیل می دادند. این مساله به تدریج بر تصمیمات بعدی جامعه، رویکرد و نگرش های نسل های بعدی تأثیر گذاشت؛ بطوریکه امروز شاهدیم بسیاری از افراد از مسائلی که در ازدواج جاری است گریزان اند و زندگی مجردی را انتخاب می نمایند.

وی با بیان اینکه ازدواج سفید احتیاجهایی را از افراد برطرف می نماید، اما بدون تعهد است و در آینده آسیب جدی به فرد وارد می نماید، اظهار کرد: این آسیب ها عبارتند از تنهایی مطلق، افسردگی و اضطرابی است که گریبانگیر وی خواهد شد.

رئیس انجمن آسیب شناسی اجتماعی ایران با اشاره به راهکارهای مقابله با معضل تنها زیستی گفت: برطرف این معضل زمانبر است زیرا تغییر سبک زندگی امر ساده ای نیست، اما نسخه اورژانسی برای جوانان فراهم کردن فضای اشتغال و آموزش مهارت های ارتباطی و کنترلی برای آنهاست.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "تنهایی و افسردگی؛ از عوارض ازدواج سفید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تنهایی و افسردگی؛ از عوارض ازدواج سفید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید