ترامپ مدیر اطلاعات ملی آمریکا را تغییر داد

به گزارش وبلاگ آپلود، رئیس جمهوری ایالات متحده آمریکا، جان راتکلیف را به عنوان گزینه پیشنهادی برای مدیریت اداره اطلاعات ملی این کشور معرفی کرد.

ترامپ مدیر اطلاعات ملی آمریکا را تغییر داد

به گزارش دویچه وله، دونالد ترامپ، یکشنبه شب در یک پست توییتری از انتصاب جان راتکلیف، عضو جمهوری خواه مجلس نمایندگان به جای دن کوتس، رئیس مستعفی این نهاد امنیتی اطلاع داد.

در هفته های اخیر حدس ها در مورد احتمال استعفا یا برکناری کوتس افزایش یافته بود. دن کوتس با دونالد ترامپ بر سر پرونده دخالت روسیه در انتخابات آمریکا اختلاف نظر داشت. کوتس از افرادی بود که موضعی سرسختانه در قبال روسیه داشت و بر موضوع احتمال نفوذ مسکو در آمریکا تاکید جدی داشت.

کوتس در متن استعفایی که در اختیار رسانه ها قرار گرفته اعلام نموده در ماه فوریه با رئیس جمهوری آمریکا به توافق رسیده بوده که به کار خود ادامه دهد اما در نهایت تصمیم گرفته جایگاه خود را ترک کند.

دن کوتس همچنین در این استعفا نامه تاکید نموده : جامعه اطلاعاتی آمریکا از همواره قوی تر است و به طور فزاینده ای آماده رو به رو شدن با چالش ها و فرصت های جدید است و به همین دلیل این بهترین زمان برای رفتن من به فصل جدیدی از زندگی است.

ترامپ همچنین در توییت خود از خدمات دان کوتس در این پست تقدیر و تشکر نموده است.

ترامپ در توییت خود جان راتکلیف که پیشتر دادستانی فدرال در ایالت تگزاس را بر عهده داشت به عنوان جانشین کوتس معرفی کرد.

راتکلیف که که یک نماینده جمهوریخواه مجلس نمایندگان آمریکا از ایالت تگزاس است از روز پانزده ماه اوت (ماه آینده میلادی* کار خود را به عنوان مدیر امنیت ملی آمریکا شروع خواهد نمود.

جان راتکلیف که گفته می گردد روابط نزدیکی با دونالد ترامپ دارد، به سناتور هم ایالتی خود تد کروز هم بسیار نزدیک است. راتکلیف به عنوان یکی از سیاستمداران نزدیک به جریان های محافظه کار در حزب جمهوری خواه شناخته می گردد.

منبع: همشهری آنلاین

به "ترامپ مدیر اطلاعات ملی آمریکا را تغییر داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ترامپ مدیر اطلاعات ملی آمریکا را تغییر داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید