تحول حوزه آب با 200 طرح دانشجویی کلید خورد ، توسعه فناورانه در صنعت

به گزارش وبلاگ آپلود، بیش از 200 طرح دانشجویی در پاسخ به فراخوان حمایت از انتها نامه های تحصیلات تکمیلی در حوزه های آب، خشکسالی، فرسایش و محیط زیست ارسال شد.

تحول حوزه آب با 200 طرح دانشجویی کلید خورد ، توسعه فناورانه در صنعت

به گزارش گروه فناوری وبلاگ آپلود به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، سومین دوره حمایت از خاتمه نامه های تحصیلات تکمیلی حوزه آب، خشکسالی، فرسایش و محیط زیست با ارسال 200 طرح، به خاتمه رسید تا توسعه فناورانه این صنعت با ایده های نو شتاب گیرد.

بهره گیری از توان و ظرفیت دانشگاه ها و دانشجویان در اجرای طرح های کاربردی حوزه آب ازجمله اهدافی است که کارگروه تخصصی آب، خشکسالی، فرسایش و محیط زیست معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برای حمایت از خاتمه نامه های دانشجویان تحصیلات تکمیلی (کارشناسی ارشد و دکتری) در نظر گرفته است.

این کارگروه، هر سال به منظور جهت دهی به فعالیت های پژوهشی کشور در راستای حل چالش ها و گلوگاه های فناوری حوزه آب، خاتمه نامه های تحصیلات تکمیلی با موضوعاتی فناورانه و در راستای اولویت های اعلام شده را مورد حمایت خود قرار می دهد.

فراوری نیمه صنعتی انواع غشا مورداستفاده در صنایع مختلف ازجمله نمک زدایی از آب های شور، بهینه سازی سامانه آب و انرژی در گلخانه، مدل سازی و طراحی کندانسور برای نصب در گلخانه های دریایی در شرایط مختلف سطحی و زیرسطحی، سامانه هوشمند بهینه سازی مصرف آب کشاورزی، اثر سیکل های خورشیدی بر نوسانات بارندگی و خشکسالی و سن سنجی آب های سطحی و زیرزمینی به یاری فناوری های جدید ازجمله اولویت های معین شده برای حمایت از خاتمه نامه ها و رساله های دانشجویی است.

پس از انتشار این فراخوان، 200 طرح دانشجویی به کارگروه تخصصی آب، خشکسالی، فرسایش و محیط زیست معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری ارسال شد که پس از آنالیز های نهایی، عناوین طرح های منتخب و برگزیده اعلام می گردد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "تحول حوزه آب با 200 طرح دانشجویی کلید خورد ، توسعه فناورانه در صنعت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تحول حوزه آب با 200 طرح دانشجویی کلید خورد ، توسعه فناورانه در صنعت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید