تحلیلگر عراقی: آمریکا نیروهای خود را به خارج از تیررس موشک های مقاومت منتقل کرد

به گزارش وبلاگ آپلود، تحلیلگر سیاسی عراق می گوید که هدف آمریکا از خارج کردن نظامیانش از بعضی پایگاه ها، اجرایی کردن طرح های خود و جلوگیری از واکنش عراقی هاست.

تحلیلگر عراقی: آمریکا نیروهای خود را به خارج از تیررس موشک های مقاومت منتقل کرد

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ آپلود، سعد الکعبی تحلیلگر سیاسی عراق امروز (دوشنبه) گفت که نیروهای آمریکایی از بعضی پایگاه ها در عراق عقب نشینی کردند تا طرح های جدید خود را اجرایی نمایند و در عین حال از واکنش عراقی ها نیز به دور باشند.

الکعبی در مصاحبه با وبگاه المعلومه شرح داد آمریکا از این یک سو عملیات های خود را تشدید نموده و از سوی دیگر از بعضی مقرهای نظامی در عراق خارج شده است.

او اضافه نمود که خروج نظامیان آمریکا از بعضی پایگاه های آن در عراق به دلیل شیوع ویروس کرونا نبوده است چرا که این ویروس جهانی بوده و تنها در عراق نیست بلکه در آمریکا نیز تعداد مبتلایان زیادی وجود دارند.

این تحلیلگر سیاسی عراق توضیح داد که آمریکا نیروهایش را به مکان هایی دور از تیررس موشک های محور مقاومت انتقال داده است تا از واکنش عراقی ها به اجرای طرح های جدید آمریکا جلوگیری کند به خصوص اینکه وزیر دفاع آمریکا نیز اظهارات تُندی علیه عراق بیان نمود و گذشته از آن آمریکا مقاصد پنهانی برای اجرای عملیات فجر جدید علیه گروه های مقاومت که به زعم آن وابسته به ایران هستند، دارد.

الکعبی همچنین گفت که عراق بایستی توافقنامه و معاهده بین المللی با طرف آمریکایی در سازمان ملل امضا و واشنگتن را به عدم اجرای عملیات های جنایتکارانه در داخل عراق و خروج نیروهای آمریکایی از این کشور مطابق با مصوبه مجلس عراق ملزم کند.

خ

منبع: خبرگزاری فارس

به "تحلیلگر عراقی: آمریکا نیروهای خود را به خارج از تیررس موشک های مقاومت منتقل کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تحلیلگر عراقی: آمریکا نیروهای خود را به خارج از تیررس موشک های مقاومت منتقل کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید