بالکن با انباری؟!

به گزارش وبلاگ آپلود، وقتی از منزل تان بیرون می آیید و در خیابان های شهرتان قدم می زنید و یا سوار بر ماشین نگاه تان به ساختمان های شهر می افتد، چه حسی با تماشا بالکن های پر از رخت و لباس، جعبه، جارو و... به شما دست می دهد؟ آیا می دانید نمای بیرونی منزل شما به همه شهروندان شهر تعلق دارد؟ چقدر برای داشتن یک شهر قشنگ کوشش می کنیم؟

بالکن با انباری؟!

با توسعه زندگی آپارتمان نشینی، بیشتر خانه ها این روزها دارای بالکن هستند و تمیز و زیبا نگه داشتن این بالکن ها می تواند تاثیر بسزایی در روحیه مردم یک شهر یه وجود بیاورد. بسیاری از شهرهای جهان با رنگ کردن خانه ها و چهارچوب پنجره ها، توانشتند به صنعت گردشگری شهرشان یاری نمایند. امری که همه مردم یک شهر خود را در آن سهیم می دانند. اما گاهی رنگ کردن یک ساختمان امری ممکن نیست. خب، راه های زیباسازی دیگری نیز وجود دارد. مثلا، تصور کنید به جای آویزان کردن یک شلوار! از روی بالکن و نمایش آن به دیگر شهروندان از یک گلدان بهره ببرید! یا به جای قرار دادن یک ظرف پلاستیکی حاوی ترشی! یک گلدان کوچک رنگی را به نمایش بگذارید.

باور کنید می توان جا برای خشک کردن لباس ها فراهم کرد. از یک رخت پهن کن در کنار پنجره و در بالکن تان به شکلی که معلوم نشود استفاده نمایید. جدا از زشت شدن نمای خانه با آویزان کردن لباس، پتو و... یک لحظه فکر کنید تماشای لباس های دیگران به همراه اشیایی مثل جعبه، جارو، و هر چیز اضافی دیگری چقدر حس بد در آدم ایجاد می نماید.

گرچه هیچ کس نمی تواند بیاید درب منزل ما و بگوید: آن لباس را بردار! نمای این جعبه مرا آزار می دهد، آن یکی جارو جایش آنجا نیست! اما همین نمای زشت که روزانه صدها مورد از آن را می بینیم تاثیر خوبی روی رفتار و روحیه ما نخواهد گذاشت. یادمان باشد که ما مسئول شهرمان هستیم.

اینکه برخی ها بالکن شان را با انباری اشتباه می گیرند حالا به یک معضل تبدیل شده است. گرچه خیلی ها می گویند، مسائل بزرگ تر از این هم هست! ای بابا...حالا یک بالکن است دیگر... اصلا به شما چه ربطی دارد! چهار دیواری اختیاری...

اما غیر از این است که ما شهروندان یک شهر هستیم؟ فرقی نمی نماید کجا، مرکز نشین، بالا یا پایین ایران، غرب یا شرق کشور.. با گذاشتن وسایل اضافی در بالکن ها یک لکه زشت به روی شهر به وجود می آوریم.

از آنجائیکه خانه ما ویترین شهر ماست، زیباسازی بالکن حداقل کار ممکن برای یک شهر زیباست. با قرار دادن تنها یک گلدان که اگر بخواهیم منصفانه فکر کنیم هزینه ای هم ندارد، از خودمان در چشم رهگذران یک انسان باسلیقه و در چشم شهرمان یک انسان مسئول بسازیم.

تهیه و تدوین: تحریریه وبلاگ آپلود

لطفا در نشر دانسته های خود کوشا باشید.

برداشت و استفاده غیرتجاری از مطالب این وب سایت، حتی بدون ذکر منبع آزاد است.

منبع: دالاهو

به "بالکن با انباری؟!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بالکن با انباری؟!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید