امیدوارم ژاپن راستا مسالمت آمیز را دنبال کند

به گزارش وبلاگ آپلود، خبرنگاران: رئیس جمهور چین امروز دوشنبه در دیدار با نخست وزیر ژاپن تاکید کرد که چین امیدوار است که ژاپن دنبال کردن جهت توسعه مسالمت آمیز را ادامه دهد.

امیدوارم ژاپن راستا مسالمت آمیز را دنبال کند

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ آپلود به نقل از شینهوا، ژی جین پینگ رئیس جمهور چین در دیدار با شینزو آبه نخست وزیر ژاپن شرح داد که پکن امیدوار است توکیو جهت توسعه مسالمت آمیز و اتخاذ سیاست های امنیتی و نظامی محتاطانه را دنبال کند.

بر اساس این گزارش این نخستین دیدار مقام های ارشد دو کشور از سال 2012 میلادی به شمار می رود. چین و ژاپن دومین و سومین اقتصادهای بزرگ جهان به شمار می فرایند و در سال های اخیر اختلافات زیادی بر سر مالکیت جزایر مورد ادعا داشته اند.

برگزاری نشست رهبران ارشد سیاسی دو کشور سه روز پس از آن اجرا شده است که ژاپن و چین برای همکاری در راستای ارتقای روابط به توافق رسیده بودند. وزارت خارجه ژاپن نیز خاطرنشان کرد که این دیدار در حاشیه نشست رهبران اپک اجرا شده است.

رئیس جمهور چین به نخست وزیر ژاپن گفت که روابط دو جانبه باثبات به نفع دو کشور است و ارتقای روابط چین و ژاپن آرزوی مشترک جامعه بین المللی است.

رئیس جمهور چین در دیدار با رئیس جمهور کره جنوبی نیز ابراز امیدواری کرد که مذاکرات هسته ای شش جانبه کره شمالی بار دیگر از سر گرفته شود تا راهکاری قابل قبول برای حل و فصل این مساله پیدا شود.

ع

منبع: تسنیم

به "امیدوارم ژاپن راستا مسالمت آمیز را دنبال کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "امیدوارم ژاپن راستا مسالمت آمیز را دنبال کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید