ارسال 50 طرح به جشنواره های خوارزمی

به گزارش وبلاگ آپلود، تهران- خبرنگاران- دبیراجرایی جشنواره های خوارزمی گفت: با انتشار فراخوان نام نویسی در جشنواره های جوان و بین المللی خوارزمی در فروردین ماه سال جاری تا کنون،50 طرح به دبیرخانه این جشنواره ها ارسال شده است.

ارسال 50 طرح به جشنواره های خوارزمی

علیرضا الله کمک روز دوشنبه درگفت وگو با خبرنگارعلمی وبلاگ آپلود اضافه کرد: فرآیند برگزاری جشنواره خوارزمی به صورتی است که از فروردین و اردیبهشت ماه شروع می گردد و بخش جوان این جشنواره در انتها آذرماه در هفته پژوهش و بخش بین المللی آن نیز در بهمن یا اسفند ماه انتها می یابد.

وی بیان داشت: ما الان در پروسه فراخوان جشنواره هستیم و طی دو هفته گذشته 50 طرح به دبیرخانه جشنواره ارسال شده است، این طرح ها بعد از اتمام مهلت نام نویسی در تیرو شهریور ماه آنالیز شده و به گروه های تخصصی برای آنالیز علمی ارسال خواهند شد.

الله کمک با اشاره به اینکه مهلت نام نویسی الکترونیکی و ارسال طرح در سی و سومین جشنواره بین المللی خوارزمی تا انتها شهریور ماه سال جاری و مهلت شرکت در جشنواره جوان خوارزمی تا انتها تیرماه 1398 معین شده است، ادامه داد: در فرآیند جشنواره جوان وبین المللی خوارزمی اصل مهم آنالیز علمی در گروه های تخصصی است و بعد از این فرآیند، برگزیده های جشنواره در بخش جوان و بین الملل معین می گردد.

الله کمک گفت: در حال حاضر 16 گروه تخصصی در بخش جشنواره جوان خوارزمی و 18 گروه تخصصی در جشنواره بین المللی خوارزمی در نظر گرفته شده است.

وی یادآور شد: این دوره از جشنواره جوان با هدف تسهیل جهت تجاری سازی و کاربردی کردن نتایج تحقیقات جوانان کشور، شناسایی و معرفی استعدادها در زمینه های مختلف علمی و صنعتی و حمایت از برگزیدگان و ارج نهادن به مقام والای پژوهشگران، نوآوران و فناوران جوان کشور برگزار می گردد.

دبیر اجرایی جشنواره های خوارزمی اضافه کرد: سال گذشته در سی و دومین جشنواره بین المللی خوارزمی 271 طرح داخلی و 111 طرح خارجی از 40 کشور دنیا حضور یافتند که بعد از آنالیز در 18 گروه تخصصی و 5 بخش پژوهش های بنیادی، کاربردی، طرح های توسعه ای، اختراع و نوآوری و طرح برگزیده پیروز در فراوری ملی، 27 طرح به هیات داوران جشنواره معرفی گردید که از بین آنها 16 طرح داخلی و خارجی برگزیده شدند.

وی گفت: جشنواره خوارزمی قدیمی ترین جشنواره در زمینه علوم فنی و مهندسی در ایران است که از 1366 شروع به کار نموده، در بخش بین الملل سال جاری سی و سومین دوره خود را پشت سر می گذارد.

علمی **9340**1485

منبع: ایرنا

به "ارسال 50 طرح به جشنواره های خوارزمی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ارسال 50 طرح به جشنواره های خوارزمی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید