شروع اجرای طرح مدیریت هوشمند کرونا در اردستان

به گزارش وبلاگ آپلود، خبرنگاران/اصفهان مدیرشبکه بهداشت و درمان شهرستان اردستان گفت: طرح مدیریت هوشمند کرونا در سامانه امید و در قالب پنج مرحله به صورت رسمی در این شهرستان اجرا شد.

شروع اجرای طرح مدیریت هوشمند کرونا در اردستان

حسن ذبیحی در گفت وگو با وبلاگ آپلود، اظهار کرد: طرح مدیریت هوشمند کرونا در بستر سامانه امید به صورت رسمی از در شهرستان اردستان اجرا و بخش نامه اجرای این طرح به تمام دستگاه ها و نهادها ابلاغ می گردد.

وی اضافه نمود: مطابق این طرح، کارکنان تمامی دستگاه های اجرایی خدمت دهنده و خدمت گیرنده موظف هستند کارت واکسن یا تست پی سی آر ارائه دهند و براساس این طرح، هرگونه خدمات اداری، بانکی و از این دست با ارائه کارت واکسیناسیون یا تست پی سی آر منفی و رعایت شیوه نامه های بهداشتی، امکان پذیر است.

مدیر شبکه بهداشت ودرمان اردستان با بیان اینکه در قالب این طرح، محدودیت های هوشمند در قالب پنج مرحله در حوزه های مختلف اجرایی می گردد، توضیح داد: زمینه اجرای طرح بر سامانه راسخ است؛ یعنی کنترل ها سامانه ای و الکترونیک هستند، به طور مثال اگر قرار است به سینما برویم باید واکسن زده باشیم و در صورتی به وسیله سایت به ما بلیت فروخته می گردد که با ارائه کد ملی یا QR کد کارت واکسن ثابت کنیم واکسن تزریق نموده ایم. یا زمانی می توانیم بلیت هواپیما، قطار یا اتوبوس بخریم که سامانه، تزریق واکسن و بیمار نبودن فرد را تایید کند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان اردستان اجرای دقیق این طرح را نیازمند همکاری همه بخش های دولتی و عمومی مطرح نمود و گفت: کسانی که در اجرای این طرح یاری و رعایت ننمایند از خدمات اداری در بخش های مختلف محروم می شوند و برخورد با متخلفان جدی است.

91 درصد از مردم اردستان واکسن زدند

ذبیحی با بیان اینکه با کوشش همه جانبه گروه های مدافع سلامت اکنون شرایط مناسبی در شهرستان اردستان حکم فرما است، اعلام کرد: باید از همه ظرفیت ها در پیشگیری از ابتلا به بیماری کرونا در مدارس و اماکن عمومی استفاده کرد تا دستورالعمل ها به 100 درصد برسد.

وی با اشاره به ادامه طرح واکسیناسیون در شهرستان اردستان گفت: تا به امروز 33400 نفر که بیش از 91 درصد از جامعه آماری شهرستان هستند دوز اول واکسن، بعلاوه 30358 نفر معادل 83.5 درصد دوز دوم کرونا و حدود 3509 نفر دوز سوم واکسن خود را دریافت کردند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان اردستان با بیان اینکه هنوز دانش آموزانی در شهرستان وجود دارند که واکسن کرونا دریافت ننموده اند، گفت: حدود 91.4 درصد از گروه سنی 12-18 سال واکسن کرونا دریافت کردند.

شب یلدا می تواند شرایط را بحرانی کند

ذبیحی با اشاره به نزدیک شدن به شب یلدا گفت: حتی افراد واکسینه شده در تجمع و مکان های مسقف بدون زدن ماسک حضور نداشته باشند. به همه افرادی که واکسن نزده اند، هشدار می دهیم که تجمعات بیشترین خطر را برای آنها دارد.

وی با بیان اینکه از ابتدای اپیدمی کرونا در شهرستان اغلب موارد ابتلا به ویروس کرونا به صورت خوشه های خانوادگی بوده و همین امر ضرورت توجه تمامی خانواده ها به پرهیز از دورهمی را ضروری می سازد گفت: کرونا همچنان می تواند برای همه افراد جامعه خطرناک باشد.

مدیر شبکه بهداشت ودرمان اردستان با بیان اینکه در حال حاضر شرایط کرونایی اردستان آبی است و این موضوع باعث شده عادی انگاری بیشتری را در سطح جامعه ببینیم، تاکید نمود: همشهریان بدون توجه به رنگ بندی ها همچنان باید ماسک بزنند و فاصله گذاری اجتماعی را رعایت نمایند و در روزهای پایانی فصل پاییز از دورهمی های غیرایمن پرهیز نمایند، زیرا تجمعات و دورهمی های شب یلدا اگر هوشمندانه نباشد می تواند شرایط را بار دیگر بحرانی کند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "شروع اجرای طرح مدیریت هوشمند کرونا در اردستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شروع اجرای طرح مدیریت هوشمند کرونا در اردستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید