آسفالت 80 کیلومتر از راه های روستایی قزوین

به گزارش وبلاگ آپلود، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان قزوین گفت: 80 کیلومتر راه روستایی در استان قزوین بهسازی و روکش آسفالت شد.

آسفالت 80 کیلومتر از راه های روستایی قزوین

جواد حق لطفی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان از روکش آسفالت 80 کیلومتر از راه های روستایی استان از ابتدای امسال تا به امروز اطلاع داد و گفت:برای بهسازی و روکش آسفالت این راه ها 1100 میلیارد ریال هزینه شده است.

وی اضافه نمود: بعلاوه در این مدت عملیات تعریض و خاکبرداری، احداث ابنیه فنی و زیرسازی در 61 کیلومتر از راه های روستایی استان با هزینه ای بالغ بر 420 میلیارد ریال انجام شده است که از این میزان 39 کیلومتر روکش آسفالت شده و تکمیل روکش 22 کیلومتر به جای مانده با هزینه ای بالغ بر 310 میلیارد ریال در دستور کار این اداره کل قرار گرفته است.

حق لطفی ادامه داد:در حوزه راه های فرعی استان نیز این اداره کل از ابتدای امسال 20 کیلومتر بهسازی آسفالت با هزینه ای بالغ بر 325 میلیارد ریال انجام داده است.

[yektanet.com]به گفته وی بخش قابل توجهی از خسارات و خرابی های راه های فرعی و روستایی ناشی از فعالیت معادن و تردد ماشین آلات سنگین و بار های غیرمتعارف بوده و موجب کاهش شدید سطح سرویس و نارضایتی کاربران راه از جمله صاحبان معادن و استفاده کنندگان از این راه ها شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان قزوین گفت:به منظور جبران بخشی از این خسارات قانون بودجه سال 1401، شورای معادن استان را موظف نموده 2درصد از وصولی بهره مالکانه سهم معادن استان ها را به وسیله اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای برای نگه داری و بهسازی محور های جاده ای با اولویت جاده های مورد استفاده معادن اختصاص دهد.

حق لطفی اضافه نمود:در حال حاضر 480 کیلومتر از راه های فرعی و روستایی استان به علت تردد غیر مجاز ماشین آلات معادن، دچار تخریب شده اند که برای بهسازی آن ها احتیاج به 713میلیارد تومان اعتبار است.

وبلاگ آپلود قزوین قزوین

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "آسفالت 80 کیلومتر از راه های روستایی قزوین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آسفالت 80 کیلومتر از راه های روستایی قزوین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید