آذری جهرمی: سامانه جامع تجارت سودجویی و رانت عده ای را ریشه کن می کند

به گزارش وبلاگ آپلود، وزیر ارتباطات گفت: سامانه جامع تجارت می تواند سودجویی و رانت عده ای را ریشه کن کند.

آذری جهرمی: سامانه جامع تجارت سودجویی و رانت عده ای را ریشه کن می کند

به گزارش گروه سیاسی وبلاگ آپلود، محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ظهر امروز (چهارشنبه) در حاشیه جلسه دولت با اشاره به افتتاح سامانه جامع تجارت در تاریخ 09/ 09/ 99‬ اظهار کرد: سامانه جامع تجارت می تواند سودجویی و رانت عده ای را ریشه کن کند.

آذری جهرمی گفت: تلاش می کنیم با هماهنگی بین دستگاه های مسئول و همچنین ارائه گزارش هفتگی به رئیس جمهور، این سامانه را در تاریخ 9 آذرماه به بهره برداری برسانیم.

وی با اشاره به مسئله ای که اخیرا در بررسی سوابق تحصیلی یکی از کنندگان مجلس بوجود آمد، گفت: برای حل این مشکل بحث این بود که مدارک تحصیلی بصورت الکترونیکی اصالت سنجی شود؛ وزارت علوم در این زمینه کارش به سرانجام رسیده است و از سال 92 به بعد برای همه دانشگاه ها در سامانه ای که به این منظور تدوین شده، مدارک تحصیلی فارغ التحصیلان را کامل کرده اند.

وی اضافه کرد: به دستور رئیس جمهور ما با معاونت حقوقی این موضوع را چک می کنیم و احتمالا اطلاعات مدارک تحصیلی شهروندان ایرانی با حذف بخش هایی از حریم خصوصی بصورت عمومی در اختیار همه قرار میگیرد تا همه بتوانند چک کنند مدرک تحصیلی بنده چیست و در چه سالی فارغ التحصیل شده ام تا به من که مهندس هستم نگویند دکتر و کسی هم بیخود خودش را دکتر معرفی نکند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "آذری جهرمی: سامانه جامع تجارت سودجویی و رانت عده ای را ریشه کن می کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آذری جهرمی: سامانه جامع تجارت سودجویی و رانت عده ای را ریشه کن می کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید