کورس قهرمانی فرنگی کاران ایران با روس ها، با سه طلا صدرنشین هستیم

به گزارش وبلاگ آپلود از اسلواکی، مسابقات پنج وزن نخست رقابت های کشتی فرنگی جوانان قهرمانی دنیا از صبح روز دوشنبه در شهر ترنوا کشور اسلواکی شروع شد و سه شنبه شب با کسب سه مدال طلا برای ایران توسط پویا ناصر پور در وزن 55 کیلوگرم، محمدهادی ساروی در وزن 87 کیلوگرم و امین میرزازاده در وزن 130 کیلوگرم به سرانجام رسید.

کورس قهرمانی فرنگی کاران ایران با روس ها، با سه طلا صدرنشین هستیم

تیم ایران با این سه مدال طلای روز نخست فعلا صندلی خوبی نسبت به رقیب دیرینه خود یعنی روسیه در جدول دارد و اگر در پنج وزن دوم هم به رغم تمام حوادث و اتفاقاتی که رخ داد بتواند طبق پیش بینی عمل کند، تکرار قهرمانی سال گذشته به هیچ عنوان دور از ذهن و دسترس نیست.

در سرانجام مسابقات پنج وزن نخست تیم ایران با 75 امتیاز در صدر قرار گرفته است و تیم های روسیه و قرقیزستان به ترتیب با 72 و 50 امتیاز دوم و سوم هستند.

در ادامه نگاهی به عملکرد فرنگی کاران پنج وزن نخست ایران می اندازیم که در مجموع توانستند به نتایج قابل قبولی برسند.

در وزن 55 کیلوگرم پویا ناصرپور در دور اول با نتیجه 8 بر صفر از سد راماز سیلاگاوا از گرجستان گذشت. وی در دور بعد مقابل امین سفرشایف دارنده مدال برنز جوانان دنیا از روسیه با نتیجه 7 بر صفر پیروز شد. ناصر پور در دور سوم با نتیجه 5 بر 4 از سد فلورین تیتا دارنده مدال برنز زیر 23 سال اروپا از رومانی گذشت و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. وی در این دیدار با نتیجه 7 بر یک نورتاجین کریمبردی اولوا از قرقیزستان را با نتیجه 7 بر یک از پیش رو برداشت و راهی دیدار فینال شد. وی در این دیدار تیگران میناسیان قهرمان جوانان اروپا از ارمنستان را با نتیجه 9 بر 4 از پیش رو برداشت و صاحب مدال طلا شد.

در وزن 63 کیلوگرم بهرام معروف خانی در دور اول مقابل حسن محمد دارنده مدال برنز جوانان دنیا از مصر با نتیجه 5 بر 2 بازنده شد و با توجه به حضور این کشتی گیر در دیدار فینال وی به گروه بازنده ها رفت. معروف خانی در این گروه در مصاف با لری ابولادزه از گرجستان با نتیجه 5 بر 3 بازنده شد و از دور رقابت ها کنار رفت و پانزدهم شد.

در وزن 77 کیلوگرم شاهین عفیفی در دور اول با نتیجه 10 بر یک مغلوب آکژول محموداف قهرمان بزرگسالان آسیا و دارنده مدال نقره بازی های آسیایی 2018 از قرقیزستان شد. و با توجه به شکست کشتی گیر قرقیزستانی مقابل حریف روس، عفیفی از دور رقابت ها کنار رفت و بیست و یکم شد.

در وزن 87 کیلوگرم محمدهادی ساروی در دور اول تموری تچکاسلیدز قهرمان جوانان اروپا از گرجستان را با نتیجه 10 بر 3 از پیش رو برداشت وی در دور دوم مقابل ایگور یاراشویچ از بلاروس با نتیجه 8 بر 2 به پیروزی رسید. ساروی در دور سوم الکس زوکه دارنده مدال نقره جوانان اروپا از مجارستان را با نتیجه 6 بر یک مغلوب کرد و راهی مرحله نیمه نهایی شد. وی در این دیدار با نتیجه 3 بر یک ایلیا ارمولنکو از کشور روسیه را شکست داد و راهی دیدار فینال شد. ساروی در دیدار فینال مقابل رومان بتسچارت از کشور سوئیس را با نتیجه 5 بر صفر پیروز شد و به مدال طلا دست یافت.

در وزن 130 کیلوگرم امین میرزازاده در دور اول مقابل فاتح بوزکورت از ترکیه با نتیجه 4 بر یک به پیروزی رسید. وی در دور دوم سرخان ممدوف از آذربایجان را با نتیجه 10 بر یک شکست داد. میرزازاده در دور سوم با نتیجه 2 بر یک فرانز ریچتر دارنده مدال نقره جوانان اروپا از آلمان را مغلوب کرد و به دیدار نیمه نهایی راه یافت. وی در این مرحله در یک کشتی زیبا و با نتیجه 9 بر صفر بر بکا ماکاریدزه از گرجستان غلبه کرد و به دیدار فینال راه یافت. وی در این دیدار داوید اواساپیان از کشور ارمنستان را با نتیجه 5 بر صفر از پیش رو برداشت و صاحب مدال طلا شد.

بنا بر این گزارش رده بندی انفرادی پنج وزن نخست به توضیح زیر است:

55 کیلوگرم: 1- پویا ناصرپور (ایران) 2- تیگران میناسیان (ارمنستان) 3- ویجی (هند) و امین سفرشایف (روسیه)

63 کیلوگرم: 1- اربول باکایروف (قرقیزستان) 2- حسن احمد محمد (مصر) 3- کریستین وانسزا (مجارستان) و عظمت کایروف (روسیه) ... 15- بهرام معروف خانی (ایران)

77 کیلوگرم: 1- اسلام اوپیف (روسیه) 2- ساجان (هند) 3- پر کوری (نروژ) و آکژول محموداف (قرقیزستان) ... 21- شایان عفیفی (ایران)

87 کیلوگرم: 1- محمدهادی ساروی (ایران) 2- رامون بتسچارت (سوئیس) 3- نظرشاه فتح اله یف (آذربایجان) و ایلیا ارمولنکو (روسیه)

130 کیلوگرم: 1- امین میرزازاده (ایران) 2- داوید اواساپیان (ارمنستان) 3- فرانز ریچتر (آلمان) و کولتون شولتز (آمریکا)

منبع: خبرگزاری مهر

به "کورس قهرمانی فرنگی کاران ایران با روس ها، با سه طلا صدرنشین هستیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کورس قهرمانی فرنگی کاران ایران با روس ها، با سه طلا صدرنشین هستیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید