نگاه درآمدی شهرداری ها به جرائم ماده 100 عامل تخلفات ساختمانی است

به گزارش وبلاگ آپلود به نقل از روابط عمومی دادگستری لرستان، احمد مراد پور در جلسه هم اندیشی فرمانداران و شهرداران با دادگستری لرستان ضمن اشاره به اینکه قانون ماده 100 در سال 1334 به منظور برخورد با متخلفین ساخت و سازهای محدوده شهری تدوین شده است، گفت: از مهمترین دلایل شکل گیری تخلفات ساختمانی می توان نگاه درآمدی شهرداری ها به جرایم حاصل از این ماده را نام برد.

نگاه درآمدی شهرداری ها به جرائم ماده 100 عامل تخلفات ساختمانی است

وی در ادامه به نگاه درآمدی مهندسین طراح و ناظر به دلیل تهیه دو نقشه برای مالک اشاره نمود و گفت: بعضی از طراحان و ناظرین دو نقشه که یکی از آنها مطابق با ضوابط شهر سازی و دیگری نقشه اجرایی و خلاف ضوابط است برای مالک طراحی می نمایند، که باید با این مسئله برخورد قاطع انجام داد.

معاون عمرانی استاندار لرستان به عدم اجرای طرح های مصوب شهری اشاره نمود و گفت: مصوبات متناقض و ایجاد تبعیض در برخی مصوبات کمیسیون ماده 100 از دیگر مسائل مقابله با ساخت و ساز های غیر مجاز شهری است.

مراد پور به عدم وجود تشکیلات مناسب در برخی شهرداری ها برای جلوگیری از انجام ساخت و ساز های غیر مجاز اشاره نمود و گفت: عدم اعتراض شهرداران به آرا صادره توسط کمیسیون و صدور آرا مبنی بر تعهد عقب نشینی که خلاف تبصره های مندرج در ماده 100 است از دیگر دلایل برای ساخت و ساز های غیر مجاز است.

وی با پیشنهاد اینکه برای جلوگیری از اینگونه ساخت و سازها باید نرخ تخلفات و جرایم اعمالی بصورت تصاعدی بالا رود، گفت: شهرداری ها باید از سامانه های هوشمند برای تشخیص تخلفات ساختمانی و جلوگیری از سوء استفاده های احتمالی استفاده نمایند.

معاون عمرانی استاندار لرستان گفت: فعال کردن پلیس ساختمانی در اجراییات شهرداری ها و حضور پر رنگ و نظارت دقیق مهندسین ناظر در زمان ساخت می تواند از میزان تخلف در ساخت و ساز کاهش دهد.

منبع: خبرگزاری مهر

به "نگاه درآمدی شهرداری ها به جرائم ماده 100 عامل تخلفات ساختمانی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نگاه درآمدی شهرداری ها به جرائم ماده 100 عامل تخلفات ساختمانی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید