فرصت بافت و صادرات فرش در اندیمشک احیا می گردد

به گزارش وبلاگ آپلود، خشایار حسینی فر در گفت وگو با خبرنگاران، طرح کارگاه فرش بافی اندیمشک را یک تحول بزرگ در حوزه اشتغال و ایجاد فرصت های شغلی بانوان شهرستان اندیمشک دانست و عنوان نمود: این طرح با همکاری بنیاد برکت و تعاون روستایی استان خوزستان در شهرستان اندیمشک اجرا و بهره برداری خواهد شد.

فرصت بافت و صادرات فرش در اندیمشک احیا می گردد

وی با اشاره به اینکه با اجرای این طرح بیش از 400 فرصت شغلی در شهرستان اندیمشک ایجاد می گردد، اضافه کرد: عملیات احداث و تجهیز کارگاه فرش بافی اندیمشک در حال انجام بوده و با بهره برداری از آن، ظرفیت بافت انواع فرش و ایجاد اشتغال و صادرات فرش در شهرستان احیا و ایجاد می گردد.

رئیس اداره تعاون روستایی اندیمشک با اشاره به نقش و ضرورت تامین احتیاجهای کشاورزان در حوزه فراوری محصولات غذایی، مطرح نمود: کود شیمیایی یکی از محصولات مورد احتیاج کشاورزان شهرستان بوده که با پیگیری های اجرا شده، کود مورد احتیاج کشاورزان شهرستان تأمین و در این زمینه مشکلی وجود ندارد.

وی با بیان این که اوره، سوپر فسفات، تریپل و بتاس، مهم ترین کودهای مورد استفاده کشاورزان اندیمشک هستند، اظهار کرد: از ابتدای سال تاکنون، بیش از 850 تن کود شیمیایی در اختیار کشاورزان شهرستان اندیمشک قرار گرفته است.

حسینی فر با اشاره به این که شهرستان اندیمشک در حوزه تأمین کود مورد احتیاج کشاورزان خود مشکلی ندارد، مطرح نمود: در صورت احتیاج کشاورزان شهرستان به انواع کود در کم ترین زمان ممکن خدمات مورد احتیاج این قشر مهم اجتماع تأمین گردیده و جای هیچ گونه نگرانی نیست.

وی ادامه داد: اداره تعاون روستایی شهرستان اندیمشک از ابتدای سال تاکنون، بیش از 700 تن اوره، 50 تن سوپر فسفات تریپل و 100 تن بتاس، بین کشاورزان شهرستان اندیمشک در بخش های شهری و روستایی با هدف تأمین کشاورزان شهرستان، توزیع شد.

حسینی فر با اشاره به اهمیت تأمین کود مورد احتیاج کشاورزان و نقش آن در فراوری محصولات کشاورزی، اضافه کرد: با توجه به نقش مهم شهرستان اندیمشک در حوزه فراوریهای کشاورزی توجه به تأمین احتیاجهای کشاورزان شهرستان و توسعه خدمات این حوزه، ضروری است.

منبع: خبرگزاری مهر

به "فرصت بافت و صادرات فرش در اندیمشک احیا می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فرصت بافت و صادرات فرش در اندیمشک احیا می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید