سیستم های آموزشی نیازمند تحول و نوآوری است

به گزارش وبلاگ آپلود، علی خاکی ظهر شنبه در آئین تکریم و معارفه سرپرست سابق و جدید پردیس بنت الهدی صدر بوشهر گفت: در ژاپن تعهد مدیریتی باعث شد که آموزش در این کشور همگانی گردد و اکنون آنجا آموزش وظیفه همگانی است.

سیستم های آموزشی نیازمند تحول و نوآوری است

معاون طرح و برنامه و توسعه منابع دانشگاه فرهنگیان گفت: این تحول اگر بناست که در کشور ما انجام گردد گردد باید از دانشگاه فرهنگیان شروع گردد؛ دانشگاه فرهنگیان مهد تعهد، ادب، انسانیت و انسان سازی است.

خاکی بیان داشت: بخشی از مشکلات ما این است که انسان هایی متکی به حفظیات هستیم و در آموزش و پرورش مان نیز همین را به نمایش گذاشته ایم و در درس ها نیز همین را از دانش آموز خواسته ایم؛ چرا که این امر را به عنوان یک راه نجات و یک سنت با خودمان داشته ایم.

وی در ادامه افزود: امیدواریم که در این عرصه ها آموزش و پرورش، نظام آموزش و پرورش کشور، معلمان و استادان ما حرکتی ایجاد نمایند و واقعا از این شرایط خلاصی پیدا کنیم.

خاکی خاطرنشان ساخت: معنای واقعی مدیریت، مسئولیت است و خوشبختانه شاهد هستیم که در دانشگاه فرهنگیان این رخ داده است.

وی توضیح داد: تغییر مدیریت ها صرفا بر مبنای اینکه خدای ناخواسته کسی شایستگی ندارد نیست، بلکه بخشی به خاطر حمایت و حفاظت از فرد است؛ چرا که مدیریت ها به خانواده ها بسیار آسیب می رساند.

خاکی اعلام کرد: بنابراین یکی از دلایل تغییر مدیریت ها حمایت از افراد است و دلیل دیگر نیز تربیت مدیران جدید برای آینده است که اگر چنین نکنیم ممکن است مدیر جدیدی که تربیت نشده آمده و به مجموعه آسیب رساند.

معاون طرح و برنامه و توسعه منابع دانشگاه فرهنگیان با تقدیر از کوشش های سرپرست سابق پردیس بنت الهدی صدر بوشهر و آرزوی سربلندی برای وی گفت: وظیفه داریم که افرادی را که در کنار ما در یک مجموعه هستند برای مدیریت تربیت کنیم و اینها وارد عرصه کاری شوند که متاسفانه به این وظیفه توجه نمی گردد.

منبع: خبرگزاری مهر

به "سیستم های آموزشی نیازمند تحول و نوآوری است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سیستم های آموزشی نیازمند تحول و نوآوری است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید