حق بیمه شخص ثالث و بدنه با پرداختی بیمه تناسب دارد؟

به گزارش وبلاگ آپلود، رئیس کل بیمه مرکزی گفت: اگر اعلام کنیم که ضریب خسارت شخص ثالث و بدنه بیش از حق بیمه گرفتنی است، شرکت های بیمه نمی توانند خدمت ارائه دهند و این موضوع باعث نارضایتی مردم یا معطلی برای گرفتن خسارت می گردد.

حق بیمه شخص ثالث و بدنه با پرداختی بیمه تناسب دارد؟

به گزارش وبلاگ آپلود، غلامرضا سلیمانی امیری در مراسم افتتاحیه دومین جشنواره پیشگیری از سوانح و حوادث بیان نمود: بیمه مرکزی، شرکت های بیمه و حوزه درمان بعد از بروز سوانح ترافیکی وارد کار می شوند. بخش فرهنگی، قانون و تجهیزات مناسب برای خودروها مهمترین مواردی هستند که می توانند قبل از ایفای نقش ها کمک نماینده باشند.

وی ادامه داد: هدف بیمه در سراسر جهان ایجاد امنیت روحی، روانی، اجتماعی و خانوادگی است، اما مهمترین قضیه این است که بیمه زمانی می تواند کار خود را درست انجام دهد که احساس کند پرداختی که انجام می دهد با مبلغی که به عنوان حق بیمه گرفتن می گردد تناسب دارد. اگر اعلام کنیم که ضریب خسارت شخص ثالث و بدنه بیش از حق بیمه گرفتنی است، شرکت های بیمه نمی توانند خدمت ارائه دهند و این موضوع باعث نارضایتی مردم یا معطلی برای گرفتن خسارت می گردد.

رئیس کل بیمه مرکزی همچنین افزود: آمار متوفیان حوادث ترافیکی در کشور ما کاهش یافته، اما تعداد مجروحان بیشتر گردیده است. گاهی هزینه پرداخت دیه به مجروحان از متوفیان بیشتر می گردد. باید کاری کنیم که آمار مجروحان نیز کاهش یابد. در این صورت شرکت های بیمه می توانند بهتر خدمت ارائه نمایند.

وی تاکید نمود: هر چه در حوزه فرهنگ سازی هزینه کنیم باعث کاهش خسارتهای بیمه ای می گردد. خودروسازان نیز باید از تجهیزاتی استفاده نمایند که میزان خسارت کاهش پیدا کند. طبق قانون بیمه از سال 1390 تاکنون 2200 میلیارد تومان به نیروی انتظامی و حدود 5000 میلیارد تومان به وزارت بهداشت پرداخت نموده است. ما اعتقاد داریم که پرداخت این پول سرمایه گذاری است و خسارت نیست.

سلیمانی امیری با بیان اینکه 21 میلیون وسیله نقلیه در کشور بیمه شخص ثالث دارند، ادامه داد: ما مطمئن هستیم که تعداد وسایل نقلیه بیش از این رقم است، اما هنوز نتوانستیم بیمه اجباری را برای تمام وسایل نقلیه ایجاد کنیم.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "حق بیمه شخص ثالث و بدنه با پرداختی بیمه تناسب دارد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حق بیمه شخص ثالث و بدنه با پرداختی بیمه تناسب دارد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید