کرونای نیویورکی ؛ جدیدترین گونه جهش یافته

به گزارش وبلاگ آپلود، فرم جدیدی از ویروس کرونا به سرعت در شهر نیویورک در حال گسترش است و این گونه جهش یافته اثرات واکسن کرونا را تضعیف خواهد نمود؛ این خبر نگران کننده ای است که دو گروه مستقل از محققان در نیویورک دادند.

کرونای نیویورکی ؛ جدیدترین گونه جهش یافته

به گزارش وبلاگ آپلود به نقل از نیویورک تایمز؛ گونه جدید جهش یافته B.1.526 نام دارد و در نمونه های جمع آوری شده از مبتلایان نیویورکی به دست آمده است.

در اواسط ماه جاری ، تقریباً از هر چهار توالی ویروسی یک مورد در یک پایگاه داده مشترک دانشمندان ظاهر شد.

یک مطالعه در خصوص نسخه جدید به رهبری گروهی در موسسه کلتک نیویورک منتشر شد و نتایج مورد دیگر توسط محققان دانشگاه کلمبیا صبح پنجشنبه به مرحله انتشار رسید.

هیچ یک از این دو تحقیق توسط دیگر محققان آنالیز نشده و در مجله علمی منتشر نشده است. کارشناسان گفتند اما نتایج ثابت نشان می دهد که گسترش نسخه جدیدی از کرونا در شهر نیویورک کاملا واقعی است.

میشل نوسنزویگ ایمونولوژیست از دانشگاه راکفلر گفت: این یک خبر مسرور نماینده نیست. اما فقط دانستن در خصوص آن خوب است زیرا در این صورت شاید بتوانیم کاری در این مورد انجام دهیم.

دکتر نوسنزویگ گفت که او بیش از نسخه ای که به سرعت در کالیفرنیا پخش می گردد ، نگران این نوع در نیویورک است. یک نوع جدید مسری دیگر که در انگلیس کشف شده است ، اکنون حدود 2000 مورد را در 45 ایالت تشکیل می دهد. انتظار می رود این بیماری تا خاتمه ماه مارس به شایع ترین نوع ویروس کرونا در ایالات متحده تبدیل گردد.

محققان در حال آنالیز دقیق مواد ژنتیکی ویروس برای آنالیز چگونگی تغییر ویروس بوده اند. آنها توالی ژنتیکی ویروس را که از بخش کوچکی از افراد آلوده گرفته شده است آنالیز می نمایند تا ظهور نسخه های جدید را ترسیم نمایند.

محققان کلتک با اسکن جهش در صدها هزار توالی ژنتیکی ویروسی در یک پایگاه داده به نام افزایش گونه جهش یافته B.1.526 را کشف کردند. آنتونی وست ، یک زیست شناس محاسباتی در کلتک گفت: الگویی وجود داشت که در حال تکرار بود و گروهی از جدا شده ها در منطقه نیویورک متمرکز شده بودند که من آنها را ندیده بودم.

او و همکارانش دو نسخه از ویروس کرونا را مشاهده کردند که به طور مکرر در حال افزایش است: یکی با جهش E484K که در آفریقای جنوبی و برزیل دیده می گردد ، که تصور می گردد به ویروس یاری می نماید تا حدی واکسن ها را بی اثر دهد. و دیگری با جهشی به نام S477N ، که ممکن است بر چگونگی اتصال ویروس به سلولهای انسان تأثیر بگذارد.

دکتر وست گفت که در اواسط ماه فوریه این دو با هم حدود 27 درصد از توالی های ویروسی شهر نیویورک را که به پایگاه داده واریز شده است ، تشکیل می دهند. (در حال حاضر ، هر دو با هم به عنوان B.1.526 گروه بندی می شوند.)

محققان دانشگاه کلمبیا رویکرد دیگری داشتند. آنها هزار و 421 نمونه از بیماران در مرکز پزشکی را تجزیه و تحلیل کردند و دریافتند که 12 درصد از افراد مبتلا به ویروس کرونا به نوعی که حاوی جهش E484K است، آلوده شده اند.

بیماران آلوده به ویروس حامل آن جهش به طور متوسط حدود شش سال مسن تر بودند و احتمال بستری شدن در آنها بیشتر بود. دکتر دیوید هو ، مدیر مرکز تحقیقات ایدز آرون الماس در دانشگاه کلمبیا گفت: در حالی که بیشتر بیماران در محله های نزدیک به بیمارستان - به ویژه واشنگتن هایتز و اینوود - پیدا شدند چندین مورد دیگر نیز در کل شهر پراکنده شده است.

دکتر هو گفت محققان دانشگاه به مقامات ایالت نیویورک و همچنین مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری هشدار داده اند. او و همکارانش قصد دارند روزانه حدود 100 نمونه ژنتیکی ویروسی را برای نظارت بر افزایش انواع مختلف توالی یابی مورد آنالیز قرار بدهند.

منبع: جام جم آنلاین

به "کرونای نیویورکی ؛ جدیدترین گونه جهش یافته" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کرونای نیویورکی ؛ جدیدترین گونه جهش یافته"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید