کارشناس نظامی یمن: حملات شدیدتر و ویران کننده تر در انتظار رژیم سعودی است

به گزارش وبلاگ آپلود، کارشناس نظامی نیرو های مسلح یمن بیان کرد حملات هوایی اخیر صورت گرفت تا نشان دهد یمن می تواند با قدرت بالا وارد جنگی بزرگ گردد که بر این ملت تحمیل شده است.

کارشناس نظامی یمن: حملات شدیدتر و ویران کننده تر در انتظار رژیم سعودی است

به گزارش، به نقل از خبرگزاری یونیوز، سرتیپ عابد الثور، کارشناس نظامی نیرو های مسلح یمن در گفت وگو با این خبرگزاری گفت: حملات هوایی اخیر در روز شنبه صورت گرفت تا مرحله جدیدی از مراحل منازعه اعلام و به جهانیان تاکید گردد که یمن می تواند با قدرت بالا وارد جنگی بزرگ که بر ما تحمیل شده است گردد.

سخنگوی رسمی نیرو های مسلح یمن عملیات روز شنبه را موازنه بازدارندگی دوم نامید که پس از چند مرحله و پس از گذشت یک ماه از حمله به میادین شیبه عربستان سعودی که خسارات گسترده ای به آن وارد شد صورت گرفت.

وی اضافه کرد: این حمله با قدرت تمام اجرا شد و شاهد هستیم که عربستان امروز شکایت و گریه می نماید. این حمله پس از آن صورت گرفت که اولا رهبر انقلاب (یمن) و رئیس شورای انقلاب و فرماندهی وزارت دفاع بار ها پیغام انسان محبت آمیز دادند و به رژیم سعودی اعلام کردند که حملات شما و تجاوزات شما به یمن با پاسخ شدید و بی سابقه روبرو خواهد شد. ما بار ها به نظام سعودی هشدار دادیم که ادامه تجاوزات شما و محاصره مردم یمن با تشدید بی سابقه عملیات نظامی روبرو خواهد شد.

کارشناس نظامی نیرو های مسلح یمن گفت: 10 فروند هواپیما وارد خاک عربستان سعودی شدند و هزار و 300 کیلومتر را پیمودند که این نشانه روشنی است مبنی بر اینکه نیرو های یمنی و نیرو های مسلح یمن به مرحله ای از تقویت توانمندی های نظامی رسیده اند که می توانند اوضاع را پیش از وقوع ارزیابی نمایند. ما با پیغام های متعدد به نظام سعودی هشدار دادیم که حملات آینده دردناکتر و شدیدتر خواهد بود و سخنگوی رسمی نیرو های مسلح یمن به نظام سعودی هشدار داد که حملات بعدی از حملات به بقیق و خریص شدیدتر خواهد بود.

عابد الثور ادامه داد: حملات ما در حال حاضر از نظر انتقال و انتخاب اهداف ارتقا یافته است. اینکه 10 فروند هواپیما داخل عمق خاک سعودی شوند و این حمله بی سابقه و گسترده را اجرا نمایند که به دنبال آن رژیم سعودی، سیطره و توان مهار اوضاع نظامی را از دست بدهد نشان می دهد که رژیم سعودی به مرحله ای خواهد رسید که شکست و تسلیم شدن خود را اعلام خواهد نمود. در نهایت افزایش حملات و بالا بردن سطح و تاثیرگذاری آن ها در درجه اول بر اقتصاد عربستان سعودی تاثیر خواهد گذاشت و آن را به مرحله صفر خواهد رساند.

کارشناس یمنی گفت: امروز بسیاری از منابع مطالعات مالی سعودی اعلام نموده اند این کشور در آینده در پی این حملات به خرید نفت احتیاج خواهد داشت؛ بنابراین اوضاع تغییر نموده است و قدرت یمن بیشتر شده و بالا رفته است و عربستان سعودی وجهه و اعتبار خود را بین کشور ها از دست داده است، عربستان سعودی که خودش را حامی اسلام و حامی حرمین شریفین می داند درحال حاضر برابر جهانیان رژیمی است که از همه توانمندی های خود برای کشتار و نسل کشی مردم یمن و توطئه علیه اسلام و مسلمین استفاده نموده است. عربستان سعودی امروز از موشک های یمن و تسلیحات یمن تحت فشار نهاده شده است و در صورتی که تجاوزگری خود را متوقف نکند و به محاصره یمن سرانجام ندهند، مراحل آینده و عملیات بعدی شدیدتر و ویران نماینده تر خواهد بود.

سرتیپ عابد الثور اضافه کرد: برای اولین بار در تاریخ رسانه های سعودی ، پیش از آنکه ما خبر حمله به دو میدان نفتی در بقیق و خریص را اعلام کنیم آن ها اعلام کردند. این دو جنبه دارد، اول، اینکه هدف و گستردگی فاجعه بسیار بزرگ بود به گونه ای که استان های دیگر نیز آتش را می دیدند و همچنین پیچیدگی ها و مسائل زیادی برای رساندن نیرو و امداد رسانی مربوط به مهار آتش وجود داشت. عربستان سعودی توان مقابله با چنین بحرانی را ندارد؛ بنابراین پهپاد هایی که به اهداف در بقیق و خریص ارسال شدند مطمئنا هواپیما بودند و فن آوری های بسیار مدرن داشتند و مواد منفجره بسیار قوی حمل می کردند و همچنین فن آوری اطلاعاتی بسیار پیشرفته و دقیقی داشتند که توانستند از لایه های حفاظتی این میادین عبور نمایند.

کارشناس نظامی نیرو های مسلح یمن گفت: میادین و منابع نفتی و انرژی همیشه تحت حمایت موشکی و پدافند هوایی بسیار قدرتمند قرار دارند و برای همین ما با این هدف بر اساس اینکه این هدف از استحکامات نظامی برخوردار است تعامل کردیم. این یک ماجراجویی یا ریسک نبود ما به هیچ وجه عملیات خود را به ریسک متکی نمی کنیم بلکه آنچه صورت گرفت بر اساس گزارش های اطلاعاتی دقیق بود که موجب شد بتوانیم تصمیم درستی اتخاذ کنیم و فرماندهی نظامی وضعیت دشمن و تسلیحات و امکانات دشمن را پیگیری و چگونگی عبور و نفوذ به آن را آنالیز کرد و بر این اساس تصمیم گرفته شد که چه تسلیحاتی بر هواپیما ها سوار گردد و اینکه دشمن ممکن است از چه سلاحی استفاده کند مورد آنالیز نهاده شد. بر همین اساس، 10 پهپاد از همه سامانه های دفاعی و پدافندی عبور کردند و به طور دقیق به اهداف خود که بزرگترین میادین در عربستان سعودی هستند رسیدند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "کارشناس نظامی یمن: حملات شدیدتر و ویران کننده تر در انتظار رژیم سعودی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کارشناس نظامی یمن: حملات شدیدتر و ویران کننده تر در انتظار رژیم سعودی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید