پرپر شدن لاله های نارنجی به دست فرانچسکوها!

به گزارش وبلاگ آپلود، تیم ملی فوتبال ایتالیا به لطف درخشش فرانچسکو تولدو و پنالتی چیپ فرانچسکو توتی، از سد هلندِ میزبان گذشت و راهی فینال جام ملت های اروپا (یورو 2000) شد.

پرپر شدن لاله های نارنجی به دست فرانچسکوها!

به گزارش وبلاگ آپلود، ایرنا نوشت: هم هلند و هم ایتالیا با آمار 100 درصد پیروزی به مرحله نیمه پایانی رسیده بودند. هلند یکی از 2 میزبان یورو 2000 بود و بلژیک در همان دور نخست حذف شد.

شاگردان فرانک رایکارد اما برای کسب دومین قهرمانی در جام ملت های اروپا بسیار پر امید بودند. ایتالیای دینو زوف هم تیم یکدست و پرستاره ای بود.

ترکیب هلند در این مسابقه بدین ترتیب بود: فن درسار، استام، فرانک دی بوئر، برونکورست، بوسولت، زندن، کوکو، داویدز، کلایورت، برگمپ، اوورمارس

ایتالیا نیز با این 11 بازیکن وارد میدان شد: تولدو، کاناوارو، نستا، ایولیانو، مالدینی، زامبروتا، آلبرتینی، دی بیاجیو، دل پیرو، اینزاگی

هلند به یمن انرژی و فشار 50 هزار تماشاگر حاضر در آمستردام از همان دقایق اول حاکم توپ و میدان شد. برگمپ همه کاره حملات بود. او یک بار تیر دروازه تولدو را هم لرزاند.

لاجوردی پوشان رو به بازی خشن آورده بودند. مدام خطا می کردند. همین مساله باعث شد تا زامبروتا در دقیقه 34 از زمین اخراج گردد.

هلند در همان 45 دقیقه نخست صاحب یک ضربه پنالتی شد اما ضربه کاپیتان دی بوئر توسط گلر بلند بالای ایتالیا دفع شد.

در نیمه دوم ایتالیا کمی کار را به تعادل کشید. هلند هم کمی خشن شد و بازیکنان این تیم چند کارت گرفتند. توتی، سیدورف، دلوکیو و ... وارد میدان شدند.

لاله های نارنجی به دومین پنالتی رسیدند و بازیکنان ایتالیا از شدت عصبانیت تا آستانه درگیری فیزیکی با دکتر مارکوس مرک پیش رفتند. این بار پاتریک کلایورت پشت توپ نهاده شد اما ضربه اش به تیر دروازه اصابت کرد و برگشت داده شد. هلند نتوانست به ایتالیای 10 نفره گل بزند و مسابقه به ضربات پنالتی کشیده شد.

دی بیاجیو پنالتی اول ایتالیا را به گل تبدیل کرد اما دی بوئر در مغلوب شدن مقابل تولدو، دبل کرد. پسوتوی تعویضی هم توانست به خوبی، فن درسار را فریب دهد اما یاپ استام پنالتی اش را به اسمان فرستاد. نوبت به توتی رسید. شماره 20 جوان ایتالیا در آن فشار عجیب تصمیم گرفت به گلر عظیم روبرویش چیپ بزند و نتیجه را سه بر صفر کند.

در ادامه کلایورت اولین گل هلند را به ثمر رساند تا بازی همچنان ادامه پیدا کند. مالدینی نتوانست دروازه را باز کند و اولین پنالتی ایتالیا از دست رفت.

کم کم هلندی ها داشتند امیدوار می شدند که تولدو بازهم درخشید و این بار پنالتی بوسولت را گرفت و کار میزبان را تمام کرد.

ایتالیا تنها تیم آن جام شد که هر 2 میزبان را شکست داد. آنها البته در فینال به فرانسه باختند و جام قهرمانی از دستشان سر خورد.

منبع: جام جم آنلاین

به "پرپر شدن لاله های نارنجی به دست فرانچسکوها!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پرپر شدن لاله های نارنجی به دست فرانچسکوها!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید