وزیر اسپانیایی: کمتر گوشت بخورید

به گزارش وبلاگ آپلود، وزیر اسپانیایی می گوید برای مقابله با تغییرات اقلیمی ضروری است تا مردم کمتر گوشت بخورند.

وزیر اسپانیایی: کمتر گوشت بخورید

به گزارش وبلاگ آپلود به نقل از گاردین، وزیر اسپانیایی می گوید برای محدود کردن بحران آب و هوایی مردم باید گوشت کمتری بخورند.

آلبرتو گارزون از عموم مردم می خواهد که تأثیر مزارع بزرگ دامداری بر محیط زیست را بشناسند و عادات غذایی خود را تغییر دهند.

وزیر امور مصرف نمایندگان این کشور گفته است که خوردن گوشت کمتر نقش کلیدی در یاری به اسپانیا برای کاهش اثرات اضطراری آب و هوایی، کند کردن فرایند بیابان زایی و حفاظت از صنعت حیاتی گردشگری این کشور دارد.

این وزیر می گوید: مردم اسپانیا باید به تأثیر عظیمی که خوردن گوشت - به ویژه گوشت گاو پرورش یافته در مزارع بزرگ صنعتی - بر محیط زیست می گذارد، پی ببرند و بر این اساس عادات غذایی خود را تغییر دهند.

گارزون به گاردین گفت: مردم اینجا از نقشی که گازهای گلخانه ای در تغییرات آب و هوایی ایفا می نمایند اطلاع دارند، اما تمایل دارند آن را به خودروها و حمل ونقل مرتبط نمایند.اخیراً همه کشورها آغاز به آنالیز تأثیر زنجیره مصرف حیوانات و به ویژه تأثیر گوشت گاو بر تغییرات اقلیمی کردند. کشورهای دیگر در این زمینه بسیار پیشرفته بودند، اما در اسپانیا این یک تابو بود.

این وزیر گفت که جغرافیای این کشور آن را عمیقاً در برابر تغییرات آب و هوایی آسیب پذیر نموده است و اضافه کرد که اغلب مردم اسپانیا به این موضوع آگاهی دارند.

وی اضافه کرد:اگر ما در این رابطه اقدامی نکنیم، فقط با تغییرات آب و هوایی روبرو نیستیم - این بحران سه گانه خواهد بود: از دست دادن تنوع زیستی. آلودگی محیط زیست و تغییرات آب و هوایی.این خاتمه برای کشوری مانند اسپانیا خواهد بود. اسپانیا کشوری در حوضه مدیترانه است - بریتانیا یا آلمان نیست - و بیابان زایی یک مشکل بسیار جدی برای کشور ما است، نه حداقل به این علت که بسیار به گردشگری وابسته است. بازدید از یک صحرا به میزان بازدید از کاستا دل سول مجذوب کننده نیست.

این وزیر معتقد است اسپانیایی ها نباید به کلی از خوردن گوشت دست بکشند، اما پیشنهاد می گردد که به خاطر سلامتی خود و محیط زیست، بسیار کمتر گوشت بخورند و از کیفیت غذای خوب اطمینان حاصل نمایند. او محصولات مقرون به صرفه قیمت و فراوری انبوه را با گوشت سنتی مقایسه می نماید.

به گفته این وزیر آنچه که نگران نماینده است مزارع بزرگ است... دارندگان مزارع دهکده ای را در قسمتی خالی از سکنه اسپانیا پیدا می نمایند و 4000 یا 5000 یا 10000 راس گاو در آن قرار می دهند تا پرورش یابند. گاوها خاک را آلوده می نمایند، آب را آلوده می نمایند و سپس این گوشت بی کیفیت را از این حیوانات بدرفتار صادر می نمایند.آمارها نشان داده 20 شرکت دامپروری اسپانیایی مسئول انتشار گازهای گلخانه ای بیشتری نسبت به آلمان، بریتانیا یا فرانسه هستند.

گارزون، اقتصاددانی که هماهنگ نماینده ائتلاف چپ متحد در دولت ائتلافی به رهبری سوسیالیست اسپانیا است، وقتی از مردم خواست مصرف گوشت خود را در ماه ژوئیه کاهش دهند، خبرساز شد.

وی اظهار داشت که میانگین اسپانیایی ها بیش از 1 کیلوگرم در هفته گوشت می خورند، اگرچه آژانس غذای این کشور به مردم توصیه می نماید بین 200 گرم تا 500 گرم گوشت بخورند اما اسپانیا بیش از هر کشور اتحادیه اروپا گوشت می خورد و 70 میلیون خوک، گاو، گوسفند، بز، و اسب را ذبح می نماید و گوشت پرندگان نیز هر سال 7.6 میلیون تن از گوشت فراوریی مورد استفاده مردم این کشور است.

تا به امروز فراخوان های او به طور کلی مورد تمسخر قرار گرفته و رد شده است - به ویژه به وسیله شرکای خود در دولت. وزیر کشاورزی اما گفت که بخش کشاورزی در معرض نقدها عمیق ناعادلانه قرار گرفته است، در حالی که سزاوار احترام به کار صادقانه ای است که برای غذا و اقتصاد مردم انجام می دهد.

گارزون می گوید همواره می دانست که تصرف صنعت گوشت واکنش های تندی را برانگیخته است.

او اضافه می نماید: ما از ابتدا می دانستیم که این موضوع بحث برانگیز خواهد بود، اما باید انجام می شد. سایر کشورها - مانند آلمان، بریتانیا و فرانسه - در این زمینه بسیار جلوتر از ما هستند. این اولین بار در اسپانیا بود که یک نفر در دولت همان چیزی را می گفت که دانشمندان برای مدت طولانی می گفتند.

وزیر بعلاوه متوجه شد که بیشتر نقدها عمومی از سوی مردانی صورت می گیرد که ظاهراً احساس می نمایند که مردانگی آن ها به علت ناتوانی در خوردن یک تکه گوشت یا کباب کردن تحت تأثیر قرار می گیرد. از سوی دیگر، زنان نسبت به این پیغام بسیار بازتر بودند.

او گفت: ما فکر می کنیم که بخشی از جامعه از قبل برای این کار آماده بود اما ما هنوز احتیاج به فشار داشتیم و یک حزب سیاسی وجود نداشت که از ما حمایت کند.

انتهای پیغام،

-

منبع: ایران آنلاین

به "وزیر اسپانیایی: کمتر گوشت بخورید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وزیر اسپانیایی: کمتر گوشت بخورید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید