معرفی جانشین های جنجالی خودرو های معروف خارجی

به گزارش وبلاگ آپلود، طبق گزارش سالانه ای که وزارت صمت منتشر نموده، 7 خودروی تازه قرار است به وسیله خودروسازان عرضه گردد. تقریبا همه این خودرو ها از نمونه اولیه شان در نمایشگاه های مختلف رونمایی شده و جزئیاتی از آن ها هم اعلام شده است.

معرفی جانشین های جنجالی خودرو های معروف خارجی

به گزارش خبرآنلاین، در سال تازه باید منتظر عرضه نهایی این خودرو ها باشیم. در ادامه مطلب، به معرفی مختصر این خودرو ها می پردازیم.

1. سایپا: آریا

هاچ بک کراس سایپا بعد از شاهین، دومین محصولی بود که نظر مخاطبان را به خود جذب کرد. این محصول بر پایه پلتفرم SP 100 ساخته شده و با شاهین از پلتفرم یکسانی برخوردار است.

طراحی خودرو در نمای خارجی به صورت کلی قابل قبول بوده و نسبت به سایر محصولات سایپا، مدرن به نظر می رسد.

در نمای داخلی شاهد همان طراحی ساده شاهین هستیم. پیشرانه 1.5 لیتری 4 سیلندر و 8 سوپاپ مشابه شاهین قرار است در اولین مراحل عرضه در آریا حضور داشته باشد. این پیشرانه 140 اسب بخار قدرت و 220 نیوتون متر گشتاور فراوری می نماید.

وظیفه انتقال قدرت برعهده گیربکس 5 سرعته دستی است.

قوه محرکه دیگری قرار است جایگزین این پیشرانه گردد که احتمالا 12 سوپاپه توربو بوده و با گیربکس 6 سرعته اتوماتیک عرضه می گردد.

پاژ

اولین همکاری سایپا و ایران خودرو در قالب این خودرو دیده می گردد. پلتفرم رنو کویید بالاخره پس از سال ها از اعلام استفاده از آن، به کار برده شد. این خودروی مالی با طراحی نسبتا اسپرت و کمی تهاجمی وارد بازار می گردد.

پیشرانه 1 لیتری تنفس طبیعی و 3 سیلندر و 12 سوپاپه در این خودرو واقع شده است. 70 اسب بخار قدرت و 100 نیوتون متر گشتاور خروجی این پیشرانه است.

در ابتدا گیربکس 5 سرعته دستی و در آینده گیربکس نیمه اتوماتیک AMT در این خودرو نقش انتقال قدرت را بر عهده می گیرند.

2. سایپا سیتروئن: سیلک

سایپا قرار است نسخه XR سیتروئن C 3 را با داخلی سازی نسبتا بالایی بعد از 6 سال در ایران فراوری کند. در این پروژه که M 44 نام دارد، قرار است نسخه فیس لیفت این مدل مونتاژ گردد.

سیتروئن C 3 XR براساس پلت فرم PF 1 که در تارا هم دیده می گردد، ساخته شده است. پیشرانه TU 5+ که درچندین مدل دیگر ایران خودرو و سایپا هم حضور دارد، حداکثر قدرت 113 اسب بخاری و گشتاور 150 نیوتون متری فراوری می نماید.

وظیفه انتقال قدرت برعهده یک گیربکس 6 سرعته اتوماتیک است.

3. ایران خودرو: ری را

محصول جنجالی ایران خودرو هم در این فهرست حضور دارد. تازهترین طراحی محصولات ایران خودرو به علاوه امکانات تازه در این خودرو دیده می گردد.

پلتفرم این خودرو براساس نسل اول پژو 2008 است. پیشرانه EF 7 PTC که نسخه پیشرفته همان EF 7 است، 160 اسب بخار قدرت و 245 نیوتون متر گشتاور فراوری می نماید.

گیربکس های 6 سرعته دستی و اتوماتیک در ری را به کار خواهد رفت. با توجه به طراحی خاص و امکانات بیشتر ری را نسبت به سایر محصولات ایران خودرو، بحث رعایت موارد کیفی بیشتر از پیش احساس می گردد.

TF 21

هاچ بک تازه ایران خودرو با هدف جایگزینی محصولات 206 و 207 وارد بازار خواهد شد. طراحی متفاوت آن به وسیله طراحان ایرانی اجرا شده است. به احتمال زیاد، ساختار TF 21 اشتراکاتی با پژو 206 داشته باشد.

پیشرانه TU 5 پلاس قلب تپنده این خودرو را تشکیل می دهد.

113 اسب بخار قدرت و 143 نیوتون متر گشتاور خروجی این پیشرانه است.

4. پارس خودرو: کادیلا

خودروی P 90 یا همان تندر 90 ایرانی یکی از پروژه هایی است که پارس خودرو روی آن کار می نماید. پلفترم داچیا لوگان یا ال نود در این پروژه حضور دارد.

در مجموع طراحی بیرونی کادیلا مدرن و محافظه کارانه و در عین حال متناقض با بدنه ساده آن است.

پیشرانه EC 5 (پژو سیتروئن) یا همان TU 5+ (ایران خودرو) و ME 16 (سایپا) در کادیلا حضور دارد.

110 اسب بخار قدرت و 150 نیوتون متر گشتاور خروجی این پیشرانه 1.6 لیتری 4 سیلندر است.

از قرار گیربکس 5 سرعته دستی با نام 5 F 18 PE که در شاهین هم به کار رفته، وظیفه انتقال قدرت در این خودرو را برعهده دارد.

5. کرمان موتور: ایگل

نام اولین خودروی بومی کرمان موتور ایگل است. طراحی مدرن و خاص این محصول، به خصوص در نمای جلویی، قابل توجه است. پلتفرم ایگل با جک J 4 یکسان است.

پیشرانه های برقی، بنزینی دنده ای و اتوماتیک قرار است برای ایگل عرضه گردد. مشخصات دقیق تری از این خودرو هنوز اعلام نشده است.

منبع: فرارو

به "معرفی جانشین های جنجالی خودرو های معروف خارجی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معرفی جانشین های جنجالی خودرو های معروف خارجی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید