طراحی و گرافیک در کاتالوگ

به گزارش وبلاگ آپلود، طراحی گرافیک تلفیقی از رنگ، نوع، عکس صنعتی، تصویر. تکنیک های چاپ و صفحه بندی به انضمام طرح های بصری با پیغام های متفاوت می باشد که با خلاقیت و فرایند تفکر طراح عجین می گردد، که به صورتنسخه های چاپی (کاتالوگ و بروشور و...) یا الکترونیکی که توسط طراح ارائه می گردد. طراحی جذاب توجه مشتریان بالقوه را جلب می نماید وعلاقه به محصول را در مشتری باعث می گردد و موجب انگیزش درمشتری برای خرید می گردد.

طراحی و گرافیک در کاتالوگ

برای آغاز طراحی کاتالوگ، طراح در ابتدا احتیاج به فایل لوگو یا نشانه (شامل آرم و لوگو تایپ یا نشانه نوشته فارسی یا انگلیسی) و محتوای نوشتاری (شامل متن و جداول) و عکس های با قابلیت چاپ که مهم ترین و تاثیرگزارترین عامل در طراحی می باشد را دارد.

لوگو: آرم یا یک نماد گرافیکی که دربرگیرنده هویت سازمانی و تجاری شرکت می باشد. شاید به یاد ماندنی ترین بخش از هویت بصری یک شرکت که در ذهن مشتریان ماندگار خواهد شد.

در طراحی کاتالوگ دو سبک متفاوت وجود دارد. کاتالوگ های عکس محور (مصور) و کاتالوگ های دیتا (متن) محور یا کاتالوگ هایی باعکس های با کیفیت پایین یا در اصطلاح آماتور گفته می شود.

با توجه به تحقیقات به عمل آمده، کاتالوگ هایی با طراحی مصور که در آنها از عکس هایی با کیفیت بالا (صنعتی) استفاده شده، حدود 20برابر بازخورد و توجه بیشتری در بین مخاطبان خود داشته است.

برای استفاده از عکس قابل چاپ داخل کاتالوگ به سه روش می توان اقدام کرد:

از عکس هایخود مشتری استفاده شود

از منبع رسمی خارجی خریداری شود

عکاسی صنعتی از محصول یا مکان مشتری صورت گیرد.

اغلب مشتریان تمام تصاویر محصولات خود را در اختیار ندارند و یا از وب سایت خود دریافت می نمایند که معمولاً با کیفیت dpi72هستند و اصلاً برای چاپ مناسب نیست و بعد از چاپ عکس هابه صورت مشبک دیده می شوند. شما احتیاج به تصاویر با کیفیت بالا (300(dpi دارید.

در صورتی که مشتری دسترسی به عکس نداشته باشد پیشنهادمی کنیم توسط طراحان از منابع رسمی خارجی عکس را خریداری نمایند و یا در غیر این صورت عکاسی به صورت صنعتی انجام داده تا بهترین خروجی ممکن برای طراحی کاتالوگ را در اختیار داشته باشید.

بعد از طراحی Logo، جلد کاتالوگ مهم ترین بخش طراحی می باشد.طراحی جلد باید اثری خلاقانه و با اشراف کامل و تحقیق راجع به نوع فعالیت شرکت باشد و تمامی عناصر و محتویات به صورت منحصر به فردو مبتکرانه با توجه به رنگ سازمانی پیاده سازی شود. در ادامه طراحی صفحات داخلی با ساختاری هماهنگ و نمود خلاقیت طراح مطرح می شود. طراحان حاذق هیچ گاه از مشتری خط مشی نمی گیرند و ازمشتری خواهند خواست که اجازه ایده پردازی با افکار خلاقانه خود را داشته باشند.

امروزه صنعت گرافیک به سوی سبک های ساده اما زیبا که در اصطلاحminimalist گفته می شود در حرکت می باشد و طرح های شلوغ و پررنگ لعاب منسوخ شده می باشد.

طراحی ها اغلب به صورت چهار رنگ اصلی CMYK اجرا شده و درصورت احتیاج به کار لاک چری از رنگ پنجم، که رنگی ساختگی و بسیار زیبا (مرکب طلایی یا نقره ای یا متالیک و...) می باشد بهره می گیرند.

کاتالوگ های صنعتی عمو ما با قطع A4 portrait طراحی و چاپ می شوند.

برای کاتالوگ های تصویر محور که امروزه بیشترین استقبال را در بین مخاطبان دارد، پیشنهاد می شود ابعاد کاتالوگ به صورت بیاضی یا لنداسکیپ لحاظ شود.

در کاتالوگ های بیاضی طراح فضای بسیار خوبی برای استفاده به بهترین شکل ممکن از عکس ها را در اختیار دارد و این زیبایی محصول را دوچندان خواهد نمود.

نکته بسیار مهم درم ورد چاپ که حائز اهمیت هست اینکه در چاپ کاتالوگ حتماً و اکیداً تر ام ها به صورت کاملاً دقیق و مرتب کنار هم قرارگرفته شود تا عکس ها از وضوح و کیفیت فوق العاده بالا بهره مند شود، و این امر مستلزم این هست که مجموعه ای را برای چاپ انتخاب کنید که از ماشین آلات مدرن و به روز سود می برد، تا با رجی است رهای دقیق بهترین کیفیت چاپ را تقدیم شما کند.

در کاتالوگ تعداد صفحات با ضریبی از 4 (4-8-12 …) تعیین می شود و کمترین حالت ممکن در کاتالوگ 8 صفحه می باشد تا قابلیت صحافی داشته باشد.

در کاتالوگ هایی با تعداد صفحات کمتر از 12 صفحه پیشنهاد می شود ازگرماژ کاغذ گلاسه 170 یا 200 گرم برای تمام صفحات بهره ببرید، درغیر این صورت با استفاده از گرماژ بالا، کاتالوگ شما بسیار خشک و سخت خواهد شد و در اصطلاح ورق خوری بسیار سختی خواهد داشت.

پیشنهاد می شود برای چاپ کاتالوگ با تعداد صفحات بالاتر برای جلد ازگرماژ کاغذ گلاسه 300 یا 250 گرم با روکش سلفون مات یا براق و برای صفحات داخلی کاغذ گلاسه 135 یا 150 گرم با صحافی مفتول تخت یالوپ بهره ببرید. ورق خوری این مدل از کاتالوگ به راحتی انجام می شود.

لازم به شرح است روکش سلفون برای جلد به دلیل ضخامت بالای کاغذ و برای جلوگیری از ترک خوردن و نمایان شدن سفیدی بایستی مورد استفاده قرار گیرد.

سلفون کشی به 2 صورت انجام می شود:

حرارتی - بهترین طریقه سلفون کشی می باشدکه هیچ گونه برفکی زیر کار دیده نمی شود

چسبی - همان طورکه تعیین می باشد به صورت چسبی اجرا شده و از کیفیت به مراتب پایین تری نسبت به سلفون سلفون حرارتی برخوردار بوده و قیمت پایین تری هم دارد.

روکش سلفون براق برای کسانیکه علاقه مند به پررنگ و لعاب نشان دادن رنگ ها هستند پیشنهاد می شود اما در صورت استفاده از متن روی جلدبه دلیل براق بودن و رفلاکس نور نوشته ها خوانا نخواهد بود در این حالت پیشنهاد می کنیم سلفون مات بهره ببرید که همرنگ هامتعادل تر هستند و هم نوشته ها کام لا واضح می باشد. روکش سلفونمخملی هم قابل انجام هست اما مقرون به صرفه نمی باشد.

البته در صورت استفاده از سلفون مات شما قادر خواهید بود بخشی یاتمام صفحه (مثال: محصول، لوگو و غیره) با استفاده از پوشش یو وی به حالت براق در نظر بگیرید که جذابیت بصری فوق العاده زیبایی به کاتالوگ شما خواهد بخشید. پوشش یو وی شامل 2 نوع موضعی وسیلندری می باشد.

به "طراحی و گرافیک در کاتالوگ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طراحی و گرافیک در کاتالوگ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید