آغاز فعالیت پنج کتابرسان سیار روستایی در استان زنجان

به گزارش وبلاگ آپلود، امیرعلی نیک بخش در گفت وگو با خبرنگار خبرنگاران در زنجان گفت: در راستای تأمین نیازهای مناطق محروم کتابرسان های سیار در سطح استان اجرایی می گردد.

آغاز فعالیت پنج کتابرسان سیار روستایی در استان زنجان

وی با اشاره به اینکه امکان ایجاد کتابخانه در همه مناطق استان موجود نیست، اضافه نمود: درست است که تقاضای مردم برای تاسیس کتابخانه بسیار زیاد است اما توان احداث ساختمان را نداریم و در شرایط فعلی تنها راه چاره، راه اندازی کتابخانه های سیار است.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان زنجان با اشاره به اینکه طرح کتاب رسان سیار باهدف گسترش فرهنگ کتابخوانی و ایجاد علاقه مندی به مطالعه و آشنایی دانش آموزان با محیط کتابخانه اجرا می گردد، اضافه نمود: در شرایط فعلی کتابخانه سیار می تواند بسیاری از مسائل و نیازهای فرهنگی منطقه را برطرف کند.

وی با اشاره به برنامه ریزی صورت گرفته برای افزایش تعداد کتابرسانان سیار توضیح داد: فعالیت این کتابرسانان از کتابخانه مقرون به صرفه تر بوده و امکان استفاده افراد بیشتری را از خدمات فراهم می سازد.

نیک بخش با اشاره به نیازهای شهرستان زنجان به کتابرسان سیار به لحاظ حجم جمعیتی آن اضافه نمود: پیگیری برای افزایش کتابرسانان سیار در سایر بخش های شهرستان در حال اجرا است که امکان بهره مندی روستاهای بیشتری فراهم گردد.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان زنجان با اشاره به اینکه در حال حاضر 3 کتابرسان در شهرستان های زنجان، ماهنشان و خدابنده فعال است، توضیح داد: در راستای ترویج فرهنگ مطالعه پیگیری برای ایجاد دو کتابرسان سیار دیگر نیز انجام شد و به همین دلیل قرار است دو کتابرسان سیار هم در شهرستان های ابهر و طارم راه اندازی ایجاد گردد که تا 20 روز آینده این کار انجام خواهد شد.

نیک بخش با بیان اینکه هر کتابرسان سیار به طور متوسط به 10 روستا خدمت رسانی می نماید، ادامه داد: فاصله زمانی حضور کتابرسان در هر روستا یک هفته است و مدت زمان حضور آن نیز 2 روز است که اهالی روستا استفاده بیشتری از کتاب ها ببرند.

وی با اشاره به اینکه کتابرسان سیار یکی از راه های توزیع عادلانه امکانات در مناطق محروم است، گفت: در واقع کتابخانه سیار واسطه ارتباطی مناسبی به منظور اطلاع رسانی و ارائه خدمات کتابخانه ای در مناطق کم جمعیت یا دور افتاده محسوب می گردد که با یک دستگاه خودروی مجهز به کتاب و امکانات فرهنگی و هنری می توان امکانات فرهنگی متنوعی را به مخاطبان ارائه کرد.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان زنجان با اشاره به بعضی از فعالیت های فرهنگی کتابرسانان سیار گفت: نقاشی، اجرای تئاتر، پخش فیلم، ساختن کاردستی، کتابخوانی و قصه گویی از جمله فعالیت های جانبی است که توسط کتابرسانان سیار انجام می گردد.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران

به "آغاز فعالیت پنج کتابرسان سیار روستایی در استان زنجان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آغاز فعالیت پنج کتابرسان سیار روستایی در استان زنجان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید