سرفه چند هفته بعد از عفونت ادامه دارد؟

به گزارش وبلاگ آپلود، به نقل از هلث، سرفه پس از عفونت یا سرفه پس از ابتلا به ویروس، سرفه حادی است که بین سه تا هشت هفته طول می کشد.

سرفه چند هفته بعد از عفونت ادامه دارد؟

به گفته محققان، عفونت باعث ایجاد آبشار التهابی می گردد، حساسیت برونش و فراوری مخاط را افزایش و در عین حال پاکسازی مخاط را کاهش می دهد.

اگر بیمار عفونت تنفسی قبلی داشته باشد و هیچ یافته نگران نماینده دیگری در معاینه جسمی وی ازجمله بیماری هایی مانند آسم، بیماری انسداد مزمن ریه (COPD) و بیماری ریفلاکس معده به مری مشاهده نگردد، سرفه وی، سرفه پس از عفونت طبقه بندی می گردد.

چگونه سرفه های طولانی مدت را مدیریت کنیم؟

محقق ارشد این تحقیق، دکتر کوین لیانگ می گوید: بیشتر اوقات سرفه خود به خود و بدون هیچ دارو یا درمانی رفع می گردد اما می تواند بسیار بیشتر از آنچه فکر می کنید طول بکشد.

محققان خاطرنشان کردند که نتایج تحقیقات فقدان شواهد روشنی در حمایت از اثربخشی کورتیکواستروئیدهای استنشاقی، گشادنماینده های برونش و داروهای خوراکی در درمان سرفه پس از عفونت را نشان داده اند.

نتایج بیشتر نشان داده اند که سرفه به خودی خود بدون هیچ دارویی بهتر می گردد.

به گفته محققان، جدای این واقعیت که این داروها می توانند عوارض جانبی و هزینه زیادی در برداشته باشند، استفاده از دستگاه های استنشاقی نیز گازهایی را آزاد خواهد نمود که به افزایش تغییرات آب وهوایی یاری می نماید.

چه زمانی سرفه را آنالیز کنیم؟

هر سرفه ای که بیش از هشت هفته طول بکشد، مزمن در نظر گرفته می گردد و احتیاج به ارزیابی بیشتر برای رد شرایطی مانند آسم یا بیماری انسداد مزمن ریه دارد بعلاوه هنگامی که علائمی مانند هموپتیزی (سرفه خونی)، علائم سیستمیک (مانند تب، لرز و درد بدن)، مشکل در بلع، تنگی نفس یا گرفتگی صدا وجود دارد، نگران نماینده خواهد بود.

در چنین مواردی، آنالیز های اضافی لازم است که معمولا شامل رادیوگرافی قفسه سینه می گردد. افراد مبتلا به ذات الریه مکرر یا سابقه طولانی کشیدن سیگار در صورت تجربه سرفه مداوم باید در پی مراقبت های پزشکی باشند.

اطمینان دادن به بیماران مبنی بر اینکه سرفه پس از عفونت، محدود به زمان است، به خودی خود می تواند نسخه های غیرضروری ازجمله تجویز آنتی بیوتیک ها را کاهش دهد.

پزشکان باید به بیماران توصیه نمایند که اگر سرفه هایشان طی هشت هفته رفع نشد یا علائم جدی مشاهده کردند قرار دیدار بعدی با پزشک معالج خود برای آنالیز های بیشتر ترتیب دهند.

منبع: گردشبان

به "سرفه چند هفته بعد از عفونت ادامه دارد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سرفه چند هفته بعد از عفونت ادامه دارد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید