راهنمای خرید ردیاب خودرو

به گزارش وبلاگ آپلود، در کشور ما خودرو حکم یک کالای سرمایه ای را داشته و عمدتا پس از خانه دومین دارایی ارزشمند عموم مردم محسوب می گردد. با توجه به شرایط مالی کنونی و فرایند افسار گسیخته رشد قیمت ها، این مساله بیش از پیش نمود پیدا نموده و تشدید نگاه سرمایه ای به خودرو، افزایش احتمال سرقت خودروها را در پی داشته است.

راهنمای خرید ردیاب خودرو

برای مقابله با اتفاق ناخوشایند سرقت خودرو راهکارهای متعددی وجود دارد که یکی از آنها استفاده از سیستم های ردیاب است. از آنجایی که سیستم های ردیاب دارای مشخصات و قابلیت هایی متفاوت هستند، انتخاب گزینه ای مناسب احتیاجمند توجه به چند نکته است. در نوشتار حاضر قصد داریم نگاهی گذرا به مهمترین نکات در باب خرید ردیاب خودرو داشته باشیم. اگر این موضوع برایتان جذابیت دارد، دعوت می کنیم با ادامه مطلب دیجیاتو را همراهی نمایید.

به طور کلی یک سیستم ردیاب مناسب را باید از لحاظ سه فاکتور قدرت و کیفیت سخت افزار به کار برده شده، قابلیت های نرم افزاری و رعایت حریم خصوصی مالک خودرو آنالیز کرد.

در رابطه با سخت افزار نکته مهم توجه به دارا بودن باتری جداگانه و ظرفیت آن است. این فاکتور از آن جهت اهمیت دارد که در صورت جدا شدن سر باتری، دستگاه بتواند به صورت مستقل روشن بماند. پیشنهاد می گردد ردیابی را انتخاب کنید که دارای باتری با حداقل ظرفیت 450 میلی آمپر باشد.

قابلیت نصب سیمکارت، میزان حافظه داخلی و امکان افزودن کارت حافظه دیگر فاکتورهای مهمی هستند که در رابطه با سخت افزار باید مد نظر قرار گیرند. به دلیل اینکه اطلاعاتی از قبیل مسیرهای طی شده، عبور از سقف سرعت مجاز، ورود یا خروج از محدوده جغرافیایی تعیین و مکان دقیق در حافظه داخلی ردیاب ها ذخیره می شوند، هر چه ظرفیت آن بیشتر باشد، طبیعتا امکان ذخیره سازی داده های بیشتر میسر خواهد بود.

بعضی از ردیاب ها به صورت آهنربایی هستند، به همین خاطر می توان آنها را در نقاط دلخواه نصب کرد

پس از حصول اطمینان نسبت به مشخصات سخت افزاری، نوبت به آنالیز نرم افزار ردیاب می رسد. به منظور ارزیابی اعتبار نرم افزار مربوطه می توانید در گوگل پلی و اپ استور به دنبال آن بگردید. نبود اپلیکیشن مربوطه در این مارکت ها به معنای آنست که سازنده نتوانسته به لحاظ فنی و امنیتی مجوزهای لازم را کسب کند. در صورت وجود اپلیکیشن در این مارکت ها می توانید قابلیت های آن را بیشتر و بهتر شناخته و از تجارب و نظرات دیگر کاربران بهره مند شوید.

نرخ بروزرسانی و دقت مکان یابی نیز اهمیت زیادی دارد. روشن است هر چه نرخ بروزرسانی و خطای مکانی رقم کمتری باشد، فاصله بین موقعیت واقعی خودرو و مکان نمایش داده شده در نرم افزار دقیق تر خواهد بود. برای نمونه در بعضی ردیاب ها زمان بروزرسانی برابر با 30 ثانیه است که در این حالت مکان واقعی خودرو ممکن است با آنچه که در نرم افزار نشان داده می گردد، تا چند کیلومتر فاصله داشته باشد. پیشنهاد می گردد به منظور کاهش میزان خطای مکانی، ردیابی را انتخاب کنید که نرخ بروزرسانی و خطای آن کمتر از 5 ثانیه و 5 متر باشد.

اگر موارد فوق مورد تایید بودند، می توانید نسبت به تست سرعت سرورهای شرکت ارایه کننده ردیاب اقدام کنید. برای این کار از فروشنده یا نمایندگی شرکت بخواهید ردیابی چند خودرو (حدود 30 دستگاه) را به صورت آزمایشی انجام دهد تا سرعت سرورها را ارزیابی نمایید.

چنانچه استفاده از نرم افزار سیستم ردیاب احتیاج به ثبت نام دارد، به این نکته توجه داشته باشید که چه اطلاعاتی از شما خواسته می گردد. به طور کلی ردیابی مناسب تر است که حداقلِ اطلاعات شخصی را از شما بخواهد.

در انتها بد نیست به این نکته اشاره کنیم که با توجه به طرح رجیستری، در صورت انتخاب ردیابی با قابلیت نصب سیمکارت حتما نسبت به امکان رجیستر و ثبت دستگاه در شبکه اطمینان حاصل نمایید. همچنین به لیست امکانات و قابلیت های ردیاب دقت کنید تا گزینه ای که خریداری می کنید، با احتیاجهای شما مطابقت بیشتری داشته باشد. از جمله امکانات مهم و تاثیرگذار در انتخاب نهایی می توان به مواردی مثل قابلیت شنود و ضبط صدا، دکمه درخواست یاری اضطراری (SOS)، هشدار باز شدن درها و استارت خوردن موتور، قابلیت خاموش کردن خودرو از راه دور و قفل درها اشاره نمود.

منبع : دیجیاتو

منبع: آی تابناک

به "راهنمای خرید ردیاب خودرو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهنمای خرید ردیاب خودرو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید