خبرنگاران سامانه طلاق در سه شهرستان زنجان راه اندازی می گردد

به گزارش وبلاگ آپلود، زنجان - خبرنگاران - مدیرکل بهزیستی استان زنجان گفت: در هفته بهزیستی سامانه تصمیم در راستای کاهش طلاق در سه شهرستان خدابنده، ابهر و خرمدره راه اندازی می گردد

خبرنگاران سامانه طلاق در سه شهرستان زنجان راه اندازی می گردد

به گزارش روز چهارشنبه روابط عمومی بهزیستی استان زنجان محمد محمدی قیداری افزود: ارائه آموزش های تخصصی به روان شناسان فعال در این زمینه، استفاده از اساتید و روان شناسان مجرب در قالب کلینیک های تخصصی روان شناسی و مشاوره خانواده و برگزاری جلسات کارگروه کاهش طلاق هر سه ماه یک بار با حضور دستگاه های همکار در بهزیستی استان از دیگر برنامه های سازمان بهزیستی در راستای کاهش طلاق است.

وی یادآوری کرد: در سال گذشته 38 هزار و 171 مورد خدمات مشاوره مددکاری، روان شناختی به زوجین متقاضی طلاق و فرزندان آنها داده شده که این مهم نیز در امسال مورد توجه قرار گرفته است.

این مسئول ادامه داد: سال گذشته از 2 هزار 567 زوج دریافت کننده خدمات بهزیستی و مراکز مشاوره دولتی و غیر دولتی بهزیستی، 330 زوج بعد از پیگیرهای بعدی به سازش قطعی رسیده و این مهم از بروز ناهنجاری های بعدی جلوگیری نموده است.

وی با اشاره به فعالیت 10 کمیته مرکز پیشگیری، کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی در استان زنجان گفت: کاهش طلاق، شناسایی و یاری به حل مسائل خانوادگی، همچنین حفظ تعادل عاطفی و روانی از مهم ترین وظایف کارشناسان و روان شناسان مرکز مداخله در بحران های اجتماعی و فردی بهزیستی محسوب می گردد.

وی افزود: برنامه های کاهش طلاق، مبتنی بر روینمودهای جامع، منسجم، علمی و پیوسته روان شناختی است و خدماتی که در این راستا ارائه می گردد در مقاطع مختلف زندگی شامل، آموزش های پیش از ازدواج، حین زندگی مشترک و ارائه خدمات تخصصی روانی - اجتماعی به زوجین متقاضی طلاق در مراکز مشاوره است.

مدیر کل بهزیستی استان زنجان اظهار داشت: این اداره کل تاکنون برای حمایت از خانواده های نیازمند برای تأمین هزینه های دریافت خدمات از مراکز غیر دولتی از اختصاص یارانه به مراکز مشاوره خانواده و ارائه یاری هزینه های لازم برای پرداخت هزینه های مشاوره به زوجین نیازمند، گام های مؤثری را برداشته است.

9646/ 8068

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران سامانه طلاق در سه شهرستان زنجان راه اندازی می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران سامانه طلاق در سه شهرستان زنجان راه اندازی می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید