تسریع پاسخگویی به درخواست های مردمی با اجرای طرح های هوشمندسازی

به گزارش وبلاگ آپلود، خبرنگاران/فارس رئیس کمیسیون هوشمندسازی و فناوری اطلاعات شورای شهر شیراز گفت: با اجرای طرح های هوشمندسازی سرعت پاسخگویی به درخواست های مردمی افزایش و سفرهای غیر ضرور درون شهری کاهش یافته است.

تسریع پاسخگویی به درخواست های مردمی با اجرای طرح های هوشمندسازی

لیلا دودمان چهارشنبه 3 اردیبهشت در بازدید از شهرداری الکترونیک با اشاره به برگزاری بیست و دومین جلسه مشترک کمیسیون هوشمندسازی و فناوری اطلاعات و شهرسازی و معماری شورای شهر شیراز که به صورت حضوری و ضمن بازدید از خدمات غیر حضوری معاونت معماری و شهرسازی و شهرداری الکترونیک انجام گرفت از بحث و آنالیز خدمات هوشمندسازی و اقدامات انجام گرفته در این سازمان گفت.

او با اشاره به طرح های هوشمندسازی که در مجموعه های شهرداری شیراز در حال اجرا است، به اثرات مثبت این طرح ها در تسریع انجام امور مربوط به شهروندان و پاسخگویی بالا به درخواست های مردمی اشاره نمود.

دودمان با تاکید بر اینکه با شیوع ویروس کرونا همکاری بین سازمانی افزایش و سفرهای درون شهری شهروندان کاهش یافته، از لزوم تقویت هرچه بیشتر سیستم های هوشمندسازی در ادارات و سازمان های شهرداری گفت.

این عضو شورای پنجم با تاکید بر اینکه با دقت در انجام تجزیه و تحلیل ها، هم مدت زمان آنالیز کاهش و هم سرعت انجام کار افزایش داشته است، عنوان نمود: پیش از بحث کرونا برای انجام این امور 18 مرحله اداری و سفر درون شهری وجود داشته که یک ماه به طول می انجامیده اما اکنون ظرف مدت یک روز طرح معماری آنالیز و تمامی نقطه نظرات به مخاطب خود ارائه می گردد.

رئیس کمیسیون هوشمندسازی و فناوری اطلاعات شورای اسلامی شهر شیراز تاکید نمود: گزارش ها نشان می دهد بالغ بر 57 طرح معماری در یک روز، به لحاظ فضای سبز، آتش نشانی، تاسیسات و ... آنالیز شده که هم موجب تسریع امور شده و هم امکان حضور شهرداران مناطق در این آنالیز ها فراهم بوده است.

دودمان با اشاره به جزئیات پروژه شهروندسپاری نیز گفت: سامانه ای تحت ویندوز و موبایل تعریف شده که در این سامانه، شهروند پس از ورود می تواند استعلامات را بر اساس کد نوسازی ملک جست وجو نموده و نسبت به ثبت درخواست اقدام کند.

او افزود: از 19 فروردین ماه امسال قابلیت ثبت درخواست استعلام غیر آپارتمان مسکونی، پروانه، پایانکار و عدم خلاف ملک به سامانه شهروندسپاری افزوده شده است.

ضیایی، رئیس اداره کنترل و نظارت بر سیستم های یکپارچه شهرسازی شهرداری با ارائه گزارش کار خود در پروژه شهروندسپاری، اظهار کرد: از ابتدای راه اندازی سامانه شهروندسپاری تا به امروز 17 هزار و بیست و چهار کاربر در این سامانه ثبت نام نموده اند که 550 مورد از آنها در بازه زمانی 19تا 31 فروردین ماه بوده که شرایط درخواست ها را در 4 دسته ابطال شده، تائید شده، دائم شده و جاری و به ترتیب به تعداد 162، 263، 598 و 20 نشان می دهد.

او با تاکید بر اینکه پیش از این در شهرداری نگاهی پراکنده و غیر متمرکز نسبت به بعضی امور وجود داشته اما اکنون این رویه اصلاح شده است، اعلام کرد: کلیه ضوابط سازمان با نمایندگان سازمان های دیگر مورد آنالیز قرارگرفته و هر نماینده سازمان دیگر اعم از سازمان های خدماتی بالغ بر 50 جلسه در کمیسیون معماری حضور داشته و امکان آنالیز طرح های فرادست کلیه سازمان ها با شهرداری چه در زمینه برنامه ریزی و طراحی و چه تاسیسات و زیرساختی فراهم شده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "تسریع پاسخگویی به درخواست های مردمی با اجرای طرح های هوشمندسازی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تسریع پاسخگویی به درخواست های مردمی با اجرای طرح های هوشمندسازی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید