تاشکند از پتانسیل ترانزیتی خود به خوبی بهره برداری نکرده است

به گزارش وبلاگ آپلود، معاون نخست وزیر ازبکستان گفت: این کشور با وجود قرار داشتن در بهترین موقعیت جغرافیایی اما از پتانسیل ترانزیتی خود به خوبی بهره برداری نکرده است.

تاشکند از پتانسیل ترانزیتی خود به خوبی بهره برداری نکرده است

به گزارش خبرنگار وبلاگ آپلود در تاشکند، عزیز عبدالحکیم اف معاون نخست وزیر ازبکستان در نشست مطبوعاتی درباره توسعه گردشگری گفت: این کشور از پتانسیل ترانزیتی خود 30 سال استفاده نکرد و در این مدت ترکیه و امارات به مراکز ترانزیتی دنیا تبدیل شدند.

معاون نخست وزیر ازبکستان گفت: از لحاظ مالی این کشور نسبت به دیگر مراکز ترانزیتی به مراتب موقعیت بهتری دارد، زیرا در میانه راه ها است.

وی ادامه داد: اما جهت بزرگ ترانزیتی بین آسیای جنوبی، شرقی و اروپا ازبکستان را دور می زند زیرا این کشور سوخت و تعرفه های گمرگی و ترانزیتی مناسبی ندارد و این موارد جلو توسعه را گرفته است.

عبدالحکیم اف تاکید نمود: ازبکستان در مقایسه با کشورهای همسایه از شرایط بهتری برخوردار است زیرا این کشور 365 روز سال آب و هوای خوب و همچنین مراکز تاریخی مانند سمرقند، بخارا، خیوه، شهرسبز و فرغانه را دارد.

معاون نخست وزیر ازبکستان یادآوری کرد: این کشور با این پتانسیل باید سال ها پیش به مرکز بین المللی ترانزیتی تبدیل می شد.

بر اساس فرمان رئیس جمهور، هواپیمایی این کشور در آینده نزدیک از حق مشخص تعرفه و عوارض برای خدمات فرودگاه ها و همچنین توسعه و مدرنیزه سازی زیربناها برای نگهداری سوخت برخوردار خواهد شد.

ازبکستان در زمینه توسعه گردشگری همچنین از اول ژانویه سال 2020 میلادی برای 20 کشور به مدت 30 روز رژیم لغو ویزا اجرا می نماید.

انتهای پیغام/.

منبع: خبرگزاری فارس

به "تاشکند از پتانسیل ترانزیتی خود به خوبی بهره برداری نکرده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تاشکند از پتانسیل ترانزیتی خود به خوبی بهره برداری نکرده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید