بیش از 2 هزار کشته و مصدوم در محور یاسوج- بابامیدان از سال 90 تاکنون

به گزارش وبلاگ آپلود، رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد از کشته و مصدوم شدن بیش از 2065 کشته و مصدوم در محور یاسوج- بابامیدان از سال 90 تاکنون اطلاع داد.

بیش از 2 هزار کشته و مصدوم در محور یاسوج- بابامیدان از سال 90 تاکنون

به گزارش خبرنگار وبلاگ آپلود، جلال پورانفرد در حاشیه افتتاح پایگاه اورژانس بین جاده ای دشتروم در جمع وبلاگ آپلود با بیان اینکه بیش از 65 نفر در مسیر ارتباطی یاسوج- بابامیدان از سال 90 تاکنون جان خود را از دست دادند، اضافه نمود: محور یاسوج- بابامیدان از محورهای پرتردد و پرخطر محسوب می گردد و از سال 90 تاکنون بیش از 2000 نفر در این محور مصدوم گردیده اند.

وی با بیان اینکه 45پایگاه اورژانس در استان فعالیت دارند، اظهار داشت: 43پایگاه از این تعداد زمینی و دو پایگاه نیز هوایی(در یاسوج و گچساران) است.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: از سال 92 تاکنون 27پایگاه به تعداد پایگاه های استان اضافه گردیده است.

پورانفرد اضافه نمود: طرح توسعه چهارم و پنجم استان با افتتاح مرکز اورژانس جاده ای چیتاب و قلعه دختر که در دستور کار قرار داد، به انتها خواهند رسید و با تکمیل و جذب نیروی این واحدها تا انتها سال، 100 درصد طرح توسعه چهارم و پنجم به اتمام رسیده و وارد طرح توسعه ششم خواهیم شد .

وی ادامه داد: در محورهای مواصلاتی استان به لحاظ مسافتی پوشش استاندارد اجرایی گردیده و در محورهای مواصلاتی فرعی و روستاها نیز در قالب طرح توسعه ششم پوشش خواهیم داشت.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد کاهش فاصله زمانی پایگاه ها را از جمله برنامه های طرح توسعه ششم عنوان و اعلام کرد: ایجاد 18 پایگاه در برنامه ششم مصوب گردیده و کاهش فاصله زمانی از جمله اهداف انجام این طرح است.

پورانفرد با اشاره به کمبود نیروی اورژانس115 در سطح استان تاکید نمود: هم اکنون حدود 300 نیروی عملیاتی و ستادی در اورژانس 115 استان فعالیت دارند که جذب حداقل 70 نفر نیرو برای رساندن تعداد نیروها به نرم کشوری احتیاج است چرا که در این بخش با کمبود شدید نیرو روبرو هستیم .

وی با اشاره به افتتاح پروژه اورژانس بین جاده ای دشتروم در شهرستان بویراحمد، اظهار کرد: این پروژه به مساحت 150متر مربع و با اعتباری بالغ بر 180 میلیون تومان و با مشارکت دانشگاه علوم پزشکی و سپاه فتح استان به بهره برداری رسید .

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد توضیح داد: در گذشته پایگاه جاده ای دشتروم در یک کانکس فعال بود و پرسنل نیز در مضیقه بودند که با مشارکت سپاه فتح و علوم پزشکی استان شاهد احداث ساختمان برای این اورژانس هستیم .

پورانفرد اضافه نمود: سه پایگاه کانسی دیگر نیز داریم که امید است پوشش ساختمانی برای همه پایگاه ها محقق گردد و ایجاد ساختمان برای این سه واحد را نیز داشته باشیم .

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "بیش از 2 هزار کشته و مصدوم در محور یاسوج- بابامیدان از سال 90 تاکنون" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بیش از 2 هزار کشته و مصدوم در محور یاسوج- بابامیدان از سال 90 تاکنون"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید