برخواه: غیر از سهراب، نفرات شانس مدال دیگری هم داریم، علی حسینی با تردید فراوان به اردو آمد

به گزارش وبلاگ آپلود، سرمربی تیم ملی وزنه برداری گفت: وزنه برداری باید در مسیری حرکت کند که جوانترها جای قدیمی ها را پر نمایند و در مسابقات جهانی غیر از سهراب مرادی، نفرات دیگری هم داریم که شانس رفتن روی سکو را داشته باشند.

برخواه: غیر از سهراب، نفرات شانس مدال دیگری هم داریم، علی حسینی با تردید فراوان به اردو آمد

محمد حسین برخواه در مصاحبه با وبلاگ آپلود، درپاسخ به این سوال که چرا تیم ملی وزنه برداری با نفرات عنوان دار کمتری به مسابقات جهانی می رود، در حالی که سایر تیم ها سعی می نمایند با نفرات اصلی در این رویداد شرکت نمایند، اعلام کرد: بالاخره وزنه برداری ما باید به این سمت حرکت کند که جوان ترها جای وزنه برداران قدیمی را پر نمایند و چاره ای جز حرکت کردن در این مسیر را نداریم. امیدوارم نفراتی هم که در ترکیب تیم ملی قرار می گیرند ، نمایندگان شایسته ای باشند و بتوانند عملکرد خوبی داشته باشند.

او در پاسخ به این پرسش که فکر می نماید نفرات جوانی که به تیم ملی بزرگسالان تزریق نموده، بتوانند یاری لازم را در مسابقات جهانی داشته باشند، گفت: خیلی امیدوارم که بتوانند رکوردهای خوبی ثبت نمایند و عملکرد خوبی داشته باشند.

غیر از سهراب مرادی نفرات دیگری هم داریم که شانس رفتن بر روی سکو را دارند

برخواه در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر این که عملکرد خوب از دیدگاه بسیاری یعنی مدال و آیا این نفرات جوان می توانند در مسابقات جهانی بزرگسالان مدال بگیرند، گفت: فکر می کنم این تصور اشتباهی است. مسابقات جهانی دوره های گذشته را آنالیز کنید، می بییند معمولا یک یا دو مدال می گرفتیم. ان شاءالله سال جاری هم مدال های خوبی می گیریم و غیر از سهراب مرادی، نفرات دیگری را هم داریم که شانس رفتن بر روی سکو را دارند.ان شاءالله بچه ها روی سکو قرار می گیرند.

سعید علی حسینی با تردید فراوان به اردوی تیم ملی آمد

سرمربی تیم ملی وزنه برداری درباره حضور نیافتن سعید علی حسینی در مسابقات جهانی گفت: مصدومیت های کهنه و قدیمی مقداری به لحاظ ذهنی، حسینی را اذیت می کرد. او در بازی های آسیایی رکوردهای خوبی را به ثبت رساند و در دو ضرب بهتر هم می توانست کار کند. در آغاز اردوی جهانی، نظرم این بود که در مسابقات جهانی می تواند رکوردهایی بالاتر از بازی های آسیایی را ثبت کند. علی حسینی با تاخیر و تردید فراوان به اردو آمد و خودش تردید داشت به مسابقات جهانی برود یا نه. در نهایت تصمیمش بر این شد که به مسابقات جهانی نرود. ما در فوق سنگین دو وزنه بردار داریم که ان شاءالله رکوردهای خوبی را در مسابقات ثبت نمایند.

داودی و تیموری پتانسیل این را دارند که یکی از سهمیه های المپیک باشند و مدال هم بگیرند

او در مورد ترافیک نفرات در فوق سنگین و این که به نظر می رسد نمایندگان ایران شانس زیادی برای دریافت مدال در مسابقات جهانی ندارند، اعلام کرد: ترافیک در دسته فوق سنگین در حال حاضر خیلی بالا است. اگر رکوردها در دسته فوق سنگین مثل 4-5 سال پیش بود، امید داشتیم بچه های ما روی سکو بروند اما الان امیدوارم رکوردهای خوبی ثبت نمایند. علی داودی و همایون تیموری با توجه به پتانسیلی که دارند می توانند یکی از سهمیه های ایران در المپیک 2020 باشند و روی سکو بروند.

بر روی پنج وزن دوم تمرکز داریم

سرمربی تیم ملی وزنه برداری با بیان این که ایران بیشتر بر روی پنج وزن دوم تمرکز نموده است، گفت: تمرکز ما بر روی اوزان 89 تا 109+ کیلوگرم است. اگر حسین سلطانی در این مدت باقی مانده بتواند خودش را به رکوردهای خوبی برساند، در 73 کیلوگرم هم یک نفر خواهیم داشت. در غیر این صورت در پنج وزن دوم، هر وزن دو نفر نماینده خواهیم داشت.

کار کردن برای تیم ملی عشق و علاقه زیادی می خواهد

برخواه در پاسخ به این پرسش که چرا از برخی نفرات مانند سعید محمدپور یا ایوب موسوی خبری نیست، اظهار کرد:از سعید محمدپور خبر زیادی ندارم. ایوب موسوی هم آسیب دیدگی داشت و نیامد. کار کردن برای تیم ملی مقدار زیادی عشق و علاقه می خواهد. ورزشکاران در همه رشته ها باید به دنبال انجام وظیفه ملی خود باشند نه به دنبال مادیات.

نظرم این بود کیانوش بازی های آسیایی نباشد اما در مسابقات جهانی شرکت کند

برخواه در مورد شرکت نکردن کیانوش رستمی در مسابقات جهانی نیز گفت:من نظرم بر این بود که کیانوش در بازی های آسیایی حضور پیدا نکند و در مسابقات جهانی روی تخته برود. چون این مسابقات جهانی گزینشی المپیک هم هست و با انگیزه بالاتری در این رقابت ها شرکت می کرد. به نظرم این مسیر را می رفتیم بهتر بود اما حالا هر چه بوده تمام گردیده است و امیدوارم در مسابقات آتی موفق باشد.

تعریف وتمجید یا هجمه برایم فرقی ندارد

او در مورد این که با هجمه هایی که بعد از بازی های آسیایی به وجود آمد، به این فکر ننموده که از تیم ملی جدا گردد، اظهار کرد: تعریف ها، تمجیدها و هجمه ها برایم فرقی ندارد. ما وظیفه ای داریم که به آن عمل می کنیم و فرقی نمی نماید همه هورا بکشند یا ایراد بگیرند. تیم ملی در بازی های آسیایی بد کار نکرد. البته می توانستیم یکی- دومدال نقره و برنز دیگر هم بگیریم. در مسابقات جهانی هم تمام تلاشمان را می کنیم تا بچه ها عملکرد خوبی داشته باشند.

رسانه ها مانند فوتبال یار تیم ملی وزنه برداری هم باشند

سرمربی تیم ملی ایران در انتها گفت: انتظارم این است که مطبوعات و رسانه ها از تیم ملی حمایت نمایند چون تیم ملی شخصی نیست بلکه برای کشورمان است. فکر می کنم وظیفه ملی همه است که حامی تیم ملی باشیم و رسانه ها مانند فوتبال یار تیم ملی وزنه برداری هم باشند. اینکه بخواهیم الان تیم ملی را تخریب کنیم و به تیم ملی حمله کنیم، از لحاظ اخلاقی کار درستی نیست.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "برخواه: غیر از سهراب، نفرات شانس مدال دیگری هم داریم، علی حسینی با تردید فراوان به اردو آمد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برخواه: غیر از سهراب، نفرات شانس مدال دیگری هم داریم، علی حسینی با تردید فراوان به اردو آمد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید