الجزیره: افزایش حملات طالبان و احتمال توقف انتخابات افغانستان

به گزارش وبلاگ آپلود، الجزیره گزارش داد که گفت وگوها با طالبان و حملات این گروه روند صلح را با ابهام روبرو نموده است و با توجه به استقبال ضعیف مردم احتمال توقف انتخابات وجود دارد.

الجزیره: افزایش حملات طالبان و احتمال توقف انتخابات افغانستان

به گزارش دفتر منطقه ای وبلاگ آپلود به نقل از الجزیره، حملات طالبان در سراسر افغانستان افزایش یافته و در حالی که مذاکرات آمریکا و این گروه برای یافتن توافق سیاسی برای سرانجام جنگ در افغانستان ادامه دارد بسیاری از نامزدها تردید دارند که در صورت توافق با طالبان انتخابات برگزار می گردد و زمان زیادی را صرف تبلیغات انتخاباتی نمی نمایند.

این در حالی است که بسیاری از نامزدان انتخابات ریاست جمهوری افغانستان هنوز هم تبلیغات انتخاباتی خود را شروع نکرده اند.

رحمت الله نبیل از نامزدان انتخابات ریاست جمهوری و رئیس سابق امنیت ملی افغانستان ابراز نگرانی می نماید که برگزاری انتخابات ممکن است اختلافات بین سیاسیون افغان را افزایش دهد و تاکید می نماید که پیش از گفت وگوهای احتمالی با طالبان احزاب و چهره های سیاسی باید جبهه متحدی داشته باشند.

نبیل به الجزیره گفت: دولت ضعیف است و از مذاکرات صلح نیز به حاشیه رانده شده است. بین سیاسیون نیز اختلافات زیادی وجود دارد، به همین دلیل گفتم که اگر انتخابات بدرستی مدیریت نگردد طالبان برنده اصلی گفت وگوها خواهد بود.

این در حالی است که بسیاری از افغان ها نیز نسبت به برگزاری انتخابات تردید دارند و براساس نظرسنجی بنیاد انتخابات شفاف افغانستان موسوم به تیفا 57 درصد از واجدین شرایط رای دهی انتخابات را تحریم خواهند کرد.

لازم به ذکر است که پس از شروع رقابت های انتخاباتی طالبان در بیانیه ای ضمن نمایشی خواندن انتخابات در این کشور و تاکید بر اینکه افغانستان در اِشغال خارجی قرار گرفته است، تهدید کرد که جلسات و تجمعات انتخاباتی را هدف قرار خواهد داد.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "الجزیره: افزایش حملات طالبان و احتمال توقف انتخابات افغانستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "الجزیره: افزایش حملات طالبان و احتمال توقف انتخابات افغانستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید