شروع فرآیند گزینش داوطلبان تحصیل در دانشگاه فرهنگیان

به گزارش وبلاگ آپلود، رئیس دانشگاه فرهنگیان چهارمحال وبختیاری از شروع فرآیند مصاحبه های تخصصی و گزینش داوطلبان تحصیل در دانشگاه فرهنگیان اطلاع داد.

شروع فرآیند گزینش داوطلبان تحصیل در دانشگاه فرهنگیان

تیمور نظری فرد در گفت و گو با وبلاگ آپلود، اظهار کرد: روند پذیرش پذیرفته شدگان دو برابر ظرفیت دانشگاه فرهنگیان از اول شهریور ماه شروع و تا سوم همین ماه در مرکز آموزش عالی شهید رجایی فرخشهر انجام شد.

وی افزود: از چهارم شهریور ماه تا انتها هفته جاری نیز فرآیند مصاحبه های تخصصی و گزینش داوطلبان برای براداران در مرکز آموزش عالی شهید رجایی فرخشهر و برای خواهران در پردیس شهید باهنر شهرکرد انجام می گردد.

نظری فرد با بیان اینکه طی این فرآیند 560 نفر از واجدین شرایط پذیرش شدند که 290 نفر آقا و 270 خانم هستند، توضیح داد: پس از ارسال نمرات مصاحبه به سازمان سنجش، 50 درصد آنان پذیرفته خواهند شد و در مقطع کارشناسی پیوسته در رشته های زیست شناسی، شیمی، فیزیک، ریاضی، علوم اجتماعی، جغرافیا، ادبیات عرب، الهیات و معارف اسلامی، آموزش ابتدایی رشته های گروه هنر و تربیت بدنی مشغول تحصیل می شوند.

وی افزود: 9 تیم چهار نفره مصاحبه تخصصی و 12 تیم مصاحبه گزینش، فرآیند مصاحبه را انجام می دهند.

نظری فر با اشاره به افزایش چهار برابری دانشجو در دانشگاه فرهنگیان در سطح کشور، تاکید نمود: فضای آموزشی لازم برای دانشجویان دانشگاه فرهنگیان در استان پیش بینی گردیده و با ورود دانشجویان در سال تحصیلی 97، 100 درصد ظرفیت فضای آموزشی تکمیل خواهد شد.

وی با بیان اینکه دانشگاه فرهنگیان به عنوان اصلی ترین دستگاه در امر تربیت نیروی انسانی محسوب می گردد، ادامه داد: برآورد می گردد که دانشجویان پس از فارغ التحصیلی بتواند بخشی از احتیاج نیروی انسانی آموزش و پرورش را تامین کند.

نظری فرد در ادامه گفت: دانشگاه فرهنگیان می تواند در صورت افزایش فضای فیزیکی و کادر نیروی انسانی و هیأت علمی، 100 درصد احتیاج نیروی انسانی آموزش و پرورش را تامین کند.

رئیس دانشگاه فرهنگیان چهارمحال وبختیاری گفت: افرادی که برای سال تحصیلی جدید در مقطع کارشناسی پذیرش می شوند و دانشجویانی که از سال های 94 تا 97 وارد دانشگاه فرهنگیان شدند، تا چند سال آینده به طور متوسط حدود 800 نیروی انسانی هستند که وارد بدنه آموزش و پرورش استان خواهند شد.

وی اعلام کرد: پس از شکل گیری دانشگاه فرهنگیان در استان از سال 91، حدود 850 نیروی انسانی جدید وارد آموزش و پرورش گردیده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "شروع فرآیند گزینش داوطلبان تحصیل در دانشگاه فرهنگیان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شروع فرآیند گزینش داوطلبان تحصیل در دانشگاه فرهنگیان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید